نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز دوشنبه با هیات مخالفان سوری در ژنو دیدار کرد، اما دیدارش با هیات نمایندگان دولت سوریه به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش مشرق و به نقل از روسیا الیوم، دیدار استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با هیات نمایندگان دولت این کشور در ژنو به وقت دیگری موکول شد. مخالفان سوری اعلام کردند که دی میستورا قصد دارد روز سه شنبه ۱۳ بهمن با نمایندگان دولت سوریه دیدار کند.

پیش از این اعلام شده بود که دی میستورا روز دوشنبه به صورت جداگانه با هیات نمایندگان دولت سوریه و همچنین هیات مخالفان سوری دیدار می کند.

در همین حال هیات مخالفان سوری روز دوشنبه با دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیدار کردند. دی میستورا دیدار با هیات مخالفان سوری را آغاز رسمی مذاکرات ژنو برشمرد.

«سالم المسلط» سخنگوی هیات عالی مذاکرات مخالفان سوری با بیان اینکه هیات مخالفان بعد از دیدار با دی میستورا خوش بین است، اظهار داشت که این امر به معنای پیوستن به مذاکرات با دمشق نیست. وی همچنین مدعی شد که هیات عالی مذاکرات گروه موسوم به احرار الشام و جیش الاسلام را گروه های معتدل می داند چرا که آنها با مشارکت در روند سیاسی سوریه موافقت کرده اند.

در همین حال بشار الجعفری رئیس هیات نمایندگان دولت سوریه در ژنو پیشتر با اعلام اینکه اگر طرف مقابل در مذاکره جدی است به روند آشتی ملی بپیوندد، اظهار داشت که دولت سوریه از هر طرحی که بحران را پایان دهد استقبال می کند.

مذاکرات سوریه در ژنو در راستای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل که روز ۱۸ دسامبر ۲۰۱۵ به تصویب اعضای این شورا رسید، برگزار می شود. پیش بینی می شود مرحله نخست این مذاکرات دو یا سه هفته به طول بیانجامد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس