رسانه‌های آمریکا بامداد پنجشنبه گزارش دادند مقامات این کشور، برای پانزدهمین بار با درخواست عفو مشروط فردی فلسطینی که برادر «جان اف کندی»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا را به سبب سیاست‌های حامی رژیم صهیونیستی کشت، مخالفت کردند.

به گزارش مشرق، مقامات در آمریکا برای پانزدهمین بار، با درخواست عفو مشروط برای «سرحان سرحان»، فردی فلسطینی که سال 1968 «رابرت اف کندی»، برادر کوچک «جان اف کندی»، رئیس‌جمهور آمریکا را به ضرب گلوله کشته بود، مخالفت کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که آقای «سرحان» در اتاقی محقر و بی‌پنجره به سئوالات هیئت تصمیم‌گیر درباره عفوش در ایالت کالیفرنیا پاسخ گفت.

اعضای هیئت، بعد از این نشست به این نتیجه رسیدند که این فرد تبعه فلسطین، به اندازه کافی از کرده‌اش ندامت نشان نداده و به «شدت جرمش» (به گفته اعضای هیئت) هم واقف نبوده است.  

«سرحان سرحان»، زاده 19 مارس 1944، فرد فلسطینی‌تبار شهروند اردن است که در سال 1968، «رابرت اف‌ کندی»، سناتور سرسخت حامی رژیم صهیونیستی را با شلیک گلوله از پای درآورد.

این مرد 72 ساله هم‌اکنون در زندان «ریچارد دوناوان»، واقع در شهر «سن‌دیگو» ایالت کالیفرنیا در حال تحمل دوران حبس است. «سرحان» ابتدا به اعدام محکوم شد، اما حکمش بعداً به حبس ابد تقلیل یافت.

مشهورترین نقل قول از سرحان درباره انگیزه‌های اقدامش سال 1989 در روزنامه نیویورک‌تایمز به چاپ رسید: «تنها چیزی که من را به رابرت کندی پیوند می‌داد، حمایت او از اسرائیل و تلاش عمدی او برای فرستادن 50 بمب‌افکن به اسرائیل جهت آسیب زدن آشکار به فلسطینی‌ها بود.»

او در همین مصاحبه گفته که انگیزه‌اش برای کشتن کندی نه از حب و بغض شخصی، بلکه از نگرانی از جان انسان‌های دیگر ناشی می‌شده است.

«رابرت کندی»، 5 ژوئن 1968، دقائقی بعد از اعلام پیروزی در رأی‌گیری مقدماتی ایالت کالیفرنیا برای تعیین نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری همان سال آمریکا در هتل «امبسادور»، شهر لس‌آنجلس به ضرب گلوله کشته شد.

«سرحان»، علی‌رغم اظهاراتش در سال ۱۹۸۹ در جریان نشست روز چهارشنبه گفت انجام این تیراندازی در هتل مذکور را به خاطر نمی‌آورد.

او به هیئت عفو گفت: «الان، همه چیز (آن حادثه) محو است. مطمئن هستم که همه شما سوابق آن را دارید. نمی‌توانم آن را تکذیب یا تأیید کنم. فقط آرزو می‌کنم کاش همه این اتفاقات نیفتاده بود.»

سرحان، به نوشته آسوشیتدپرس، در اکثر مواقع این نشست ساکت بود، اما در مواقعی که از طرف مأموران برای فشار آوردن به حافظه‌اش تحت فشار قرار می‌گرفت، آزرده‌خاطر می‌شد. او گفت برای هر کسی که قربانی جرمی شده پشیمان است اما نمی‌تواند مسئولیت آن تیراندازی را به عهده بگیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس