کد خبر 528804
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

کاردار موقت سوریه در سازمان ملل، تاکید کرد که نیروهای مکانیزۀ ترکیه، از نوار مرزی شمالی سوریه عبور و حفاری خندق و نصب دیوارهای سیمانی را آغاز کردند.

به گزارش مشرق، "منذر المنذر" در نامه ای به "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: نیروهای مکانیزۀ ترکیه از دسامبر گذشته، با عبور از مرزهای ترکیه با سوریه، راهی روستاهای دیرغصن و البستان و مناطق ابوراسین و الدرباسیه شدند و ساخت و سازهای مختلفی را در این مناطق انجام دادند.

بر اساس اعلام این دیپلمات سوری، نیروهای ترکیه در اطراف منطقه حارم در شمال ادلب خندق هایی به عرض 4 متر و عمق 8 متر حفر کردند و دیوارهایی 6 متری در شهر رأس العین و حومه آن ایجاد کردند.

وی همچنین خاطر نشان کرد که دولت ترکیه، همچنان به حمایتِ همه جانبۀ نظامی، مالی و فنی از تروریستها ادامه می دهد، به طوری که نظامیان و افراد امنیتی ترکیه ای، به صورت دوره ای به اردوگاه های نظامی ترکمن ها در سوریه سفر می کنند.

المنذر همچنین هشدار داد که آنکارا همچنان به پشتیبانی از تروریست های خارجی ادامه می دهد و زمینۀ لازم برای رسیدنِ آن ها به سوریه را فراهم می کند، آن گاه به آن ها پناه می دهد و آن ها را در اردوگاه های آموزشی در خاک ترکیه آموزش می دهد و هنگامی که عناصری تروریست تبدیل می شوند، آن ها را به سوریه می فرستد و در صورت زخمی شدن، آن ها را به ترکیه بر می گرداند و درمان می کند.

کاردار سوریه در سازمان ملل، از ترکیه خواست فورا از اقداماتِ خصمانۀ خود با هدف ضربه زدن به حاکمیت سوریه و نقض حریم این کشور صورت می گیرد، دست بکشد.

منذر المنذر همچنین، به نام سوریه از شورای امنیت خواست به وظایف خود عمل کرده و به منظور امین امنیت و صلح جهانی، ترکیه را سر جای خود بنشاند.

کاردار سوریه در سازمان ملل در پایان تاکید کرد که این کشور حق استفاده از همه راه های ممکن برای حمایت از حاکمیت خود بر اراضی این سرزمین را برای خود محفوظ می دارد.
 
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    دولت سوریه باید سعی کند با عوامل مخفی تردد افسر ترک را رصد و در کمین و بمبگزاری همه را نابود کند . مشخص نیست جز تئوری دادن دارند چه کار در عمل میکنند؟
  • سحر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    آقای اردوغان بچه که بودیم معلم نقاشی به ما میگفت از خط،خارج نشو.... شما هم از خط خارج نشو.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس