کتاب «عروس‌های جنگ» طرحی سراسری از مهناز فتاحی، نویسنده حوزه دفاع مقدس است. نخستین کتاب از این مجموعه به عروسان کرمانشاهی جنگ می‌پردازد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مهناز فتاحی از به تصویب‌ رسیدن طرحی در سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس خبر داد و گفت: این طرح به عروس‌های جنگ می‌پردازد.

وی در توضیح این طرح که «عروس‌های جنگ» نامیده می‌شود، گفت: این مجموعه به تمامی بانوانی می‌پردازد که کمتر از 6 ماه توانسته‌اند با همسرانشان زندگی کنند. همسران این بانوان به فاصله کوتاهی پس از عقد یا عروسی به جبهه‌ها رفته‌، شهید، مفقود‌الاثر یا اسیر شده‌اند.
نخستین «عروس‌های جنگ» از کرمانشاه می‌رسد/ طرحی سراسری از مهناز فتاحی
نویسنده «فرنگیس» ادامه داد: شرایط برای این گروه از بانوان بسیار سخت و سنگین بوده است. برخی از آن‌ها گمان می‌کردند که قدم خوبی نداشته‌اند و با وجود چنین احساس بدی، تا زمان مشخص شدن وضعیت همسرشان در نزد خوانده همسر خود ماندند. نمونه‌ای از سبک زندگی ایرانی اسلامی را می‌توان در زندگی این بانوان مشاهده کرد.

وی با بیان این که نخستین جلد از این مجموعه به بانوان کرمانشاهی می‌پردازد، افزود: در این کتاب به هشت بانو پرداخته‌ام که در نتیجه جست‌وجو‌های میدانی توانسته‌ام آن‌ها را بیابم زیرا در بنیاد شهید و امور ایثارگران فقط اسناد مرتبط با شهیدان نگهداری می‌شود و نمی‌توان اسنادی درباره همسران شهیدان یافت. کتاب «عروس‌های جنگ» کرمانشاه تا پایان بهمن‌ماه امسال منتشر می‌شود و اگر بازتاب خوبی بین مخاطبان داشته باشد، برای دیگر عروسان هم این کتاب را می‌نویسم.

فتاحی درباره گستردگی طرح «عروس‌های جنگ» گفت: این طرح با تاکید خانم‌ها مجتهد‌زاده، رییس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس و مومنی، مدیر ادبیات و انتشارات این بنیاد به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است و کتاب «عروس‌های جنگ» استان هرمزگان هم زیر مجموعه همین طرح محسوب می‌شود که به زودی منتشر خواهد شد.
*ایبنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • 182 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    تلخ و شیرین ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس