کد خبر 527484
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳

مک‌کین خواستار منع ورود مسلمانان به امریکا نشد.چشم‌انداز جمهوری‌خواهان صرفا به راست معطوف نشده بلکه به ناکجا‌آباد می رود.

به گزارش مشرق، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در گفت وگو با نشریه پولتیکو ضمن انتقاد شدید از رویکردهای نامزدهای حزب جمهوریخواه این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا گفت: آنان راه خود را گم کرده اند.

وی مواضع نامزدهای جمهوری‌خواه را عجیب خواند و افزود: زمانیکه من با جان مک‌کین رقابت می‌کردم، اختلافات ما شدید و واقعی بود، اما مک‌کین دانش اقلیم‌شناسی را انکار نمی‌کرد.

اوباما در اشاره به دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان که منع کامل ورود مسلمانان به امریکا را خواستار شده است گفت: مک‌کین خواستار منع ورود مسلمانان به امریکا نشد.چشم‌انداز جمهوری‌خواهان صرفا به راست معطوف نشده بلکه به ناکجا‌آباد می رود.

وی ادامه داد: در قیاس با دوره انتخابات 2008 که وی نامزد ریاست‌جمهوری بود نامزدهای جمهوری‌خواه اکنون از جریان اصلی مواضع حزب جمهوری‌خواه و در کل از گفتمان سیاسی امریکا منحرف شده‌اند.

اوباما همچنین به تشریح شرایط رقابت دموکرات‌ها بین هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق خود و دوستش سناتور برنی ساندرز از ایالت ورمونت پرداخت.

وی گفت: «برنی با این امتیاز که بخت کمی برای پیروزی دارد و کنترل لازم را ندارد وارد صحنه شد. به نظرم هیلاری نیز با برخورداری از هر دو امتیاز و البته با تحمل این فشار که وی نامزد پیشتاز تلقی می‌شد پا به عرصه انتخابات گذاشت.»

اوباما از ساندرز به عنوان نامزدی «نترس» که عقاید خود را با وثوق بالا بیان می‌کند یاد کرد.

با این حال، اوباما گفت که سابقه کلینتون به عنوان وزیر خارجه پیشین بدان معنی است که وی می‌تواند ریاست‌جمهوری خود را در قیاس با کسی که تاکنون تجربه معاونت ریاست‌جمهوری را نداشته با تجریه بیشتری آغاز کند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس