کد خبر 527902
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳

پلیس هلند یک سرباز سابق ارتش این کشور را که در پستی در صفحه فسبوکش مدعی کشتار چند داعشی در سوریه و در کنار پیشمرگه های کُرد بود، به همین جرم، بازداشت نمود.

به گزارش مشرق، پلیس هلند یک سرباز سابق ارتش این کشور را به اتهام کشتار چند داعشی در کنار نیروهای پیشمرگه کُرد در سوریه و در سال گذشته میلادی، بازداشت نمود.

یک سرباز سابق ارتش هلند که ۴۷ سال سن دارد و هویت او هنوز اعلام نشده است، چهارشنبه هفته گذشته توسط پلیس به اتهام مذکور دستگیر شد و در روز جمعه در دادگاهی در شهر "آرنهم” در مناطق شرقی این کشور، حاضر شد.

این سرباز کهنه کار هلندی، سال گذشته در سوریه حاضر شده و به جنگ علیه تروریست های داعشی پرداخته بود.

این سرباز سابق ارتش هلند، که برخی رسانه های نام او »جیس آکس» اعلام کرده اند، پیش از بازداشت شدن در گفتگو با یک روزنامه محلی با اشاره به کشتن چند داعشی در سوریه، اظهار داشت: وقتی شما بدانید که آنان (اشاره به پیشمرکه های کُرد) با کشتن عناصر داعشی چه کاری انجام داده اند، مشخص خواهد شد که احتمالا من نیز جان تعدادی انسان بی گناه را نجات داده ام.

وی همچنین در پست فیسبوک خود نوشته بود: من تغییراتی را ایجاد کردم، و با مهارت های نظامی ابتکاری و انعطافی خود، آموزش هایی به نیروهای پیشمرگه کُرد دادم.

طبق قانون کشور هلند، تنها در صورتی حق شرکت در جنگ و فعالیت های نظامی وجود دارد، که شرایط استثنایی همچون دفاع از خود مطرح باشد و در غیر اینصورت، هرگونه شرکت در فعالیت های نظامی و جنگی، در هر جا که صورت بگیرد، جرم محسوب می شود.

بنابراین قانون، حتی کشتن یک داعشی به معنای نقض قانون این کشور است و شهروندی که آن عمل را مرتکب شده باشد، تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

پلیس هلند، اقدام این فرد را خودسرانه و مشمول قانون فوق دانست و اعلام کرد: بین کسانیکه خودسرانه و با مسئولیت خود به جنگ داعش می روند، با کسانی که در قالب نیروهای ارتشی به سوریه و عراق می روند، تفاوت وجود دارد و افرادی که خودسرانه اقدام به چنین کاری کنند، قانون کشور را نقض کرده اند.


منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سماء ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    حتی کشتن یک داعشی به معنای نقض قانون این کشور است و...یعنی میخوان بگن ما خیلی انسانیم...خودتونید اروپاییان متمدن،خودتونید!
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    اینا یه سرباز داعش رو تو 100 کیلومتری ببینن خودشونو خراب میکنن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس