کد خبر 527063
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

«برنار کزنوو» وزیر کشور فرانسه اعلام کرد در سال 2015 میلادی، 11 مورد اقدام تروریستی در این کشور خنثی شده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، کزنوو در گفت و گو با شبکه 5 تلویزیون فرانسه، اعلام کرد: از بهار 2015 تا پایان سال، 6 مورد اقدام تروریستی در سراسر فرانسه خنثی شد که برخی از آمران و عاملان آن ها همان افرادی بودند که حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس را صورت دادند.

وزیر کشور فرانسه با حضور در برنامه « س پلیتیک» اعلام کرد: یکی از اقدامات تروریستی قرار بود در یک سالن کنسرت صورت گیرد. همچنین اقدامات دیگری به شکل کشتار وسیع فرانسوی ها در خیابان ها و شهرهای مختلف فرانسه مد نظر بوده است.

به گزارش ایرنا، کزنوو همچنین اعلام وضعیت فوق العاده در سراسر فرانسه را که پس از حملات تروریستی پاریس اعلام شد، امری «ضروری» خواند و بر ادامه آن تاکید کرد.

وی افزود: وضعیت فوق العاده یک ابزار (امنیتی) است و به این دلیل که ما آن را تمدید می کنیم قرار نیست همیشگی باشد.

در حالی که قرار بود وضعیت فوق العاده در فرانسه تا نیمه شب 26 فوریه (7 اسفند) پایان یابد، کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) روز جمعه اعلام کرد در نظر است این وضعیت سه ماه دیگر تمدید شود.

دولت طرح تمدید وضعیت فوق العاده را 3 فوریه (14 بهمن) به شورای وزیران و سپس به پارلمان ارائه خواهد کرد.

وزیر کشور فرانسه تاکید کرد: تا زمانی که خطر قریب الوقوع وجود دارد به تمدید این وضعیت نیاز داریم.
کزنوو همچنین یادآوری کرد: همه تروریست هایی که در حمله پاریس، ما را هدف قرار دادند، پیدا نشده اند.

در حملات تروریستی پاریس 130 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 350 نفر دیگر مجروح شدند. این برای نخستین بار در تاریخ فرانسه بود که عملیات انتحاری در خاک این کشور صورت گرفت. گروه تروریستی «داعش» مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس