کد خبر 527687
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که ممکن است رهبر جنبش اجتماعی «توپاک آمارو» به 6 سال حبس محکوم شود.

به گزارش مشرق به نقل از «تله‌سور»، «گاستون مرکایو» قاضی آرژانتینی پرونده «میلاگرو سالا» رهبر جنبش اجتماعی «توپاک آمار» که چندی پیش دستگیر شد، اعلام کرد: ممکن است «سالا» به مجازاتی معادل 6 سال حبس محکوم شود.

وی افزود: ایجاد آشوب و تحریک مردم به ارتکاب جرم از جمله اصلی‌ترین اتهامات این رهبر اجتماعی هستند.

«مرکایو» در ادامه تصریح کرد: هنوز حکم قطعی برای «سالا» صادر نشده اما ممکن است وی به 1 تا 4 سال و یا به 2 تا 6 سال حبس محکوم شود.

این قاضی آرژانتینی همچنین خاطرنشان کرد که در حال حاضر 4 نفر دیگر نیز با اتهاماتی مشابه اتهامات رهبر اجتماعی «توپاک آمارو» در بازداشت به سر می‌برند.

وی در پایان عنوان کرد: «میلاگرو سالا» بنا به دلایل امنیتی همچنان در بازداشت باقی خواهد ماند.

اعتراضات مردمی برای آزادی «سالا» ادامه دارد

روز شنبه هزاران نفر از شهروندان آرژانتینی با تجمع در میادین و پارک‌های این کشور آمریکای جنوبی خواستار آزادی رهبر جنبش «توپاک آمارو» که بیش از یک هفته است در بازداشت به سر می‌برد، شدند.

در پارک «سنتناریو» در محل اقامت «سالا» نیز حدود 2 هزار نفر از مردم به تجمع برای ابراز نارضایتی خود از فشارهای سیاسی و قضایی در این کشور پرداختند.

از سوی دیگر بیش از 3 هزار آرژانتینی با تجمع در میدان «بلگرادو» در «خوخوی» و همراهی «مارتین ساباتیا» ریاست سرویس فدرال خودگردان ارتباطات صوتی و تصویری اعتراض خود نسبت به بازداشت «سالا» را اعلام کردند.

«سالا» در بازداشت می‌ماند

در 23 ژانویه (3 بهمن) نیز شورای فدرال استان «سالتا» درخواست قرار احضار برای زندانی را رد کرد و بدین ترتیب مخالفت خود با آزادی «سالا» را اعلام کرد.

این رأی در حالی صادر شد که جنبش‌های سیاسی، اجتماعی و صنفی آرژانتین با برگزاری تظاهرات‌های گسترده متعددی خواستار آزادی رهبر جنبش اجتماعی «توپاک آمارو» شده بودند.

وکلای مدافع «سالا» اعلام کردند که از رأی شورای فدرال «سالتا» شگفت‌زده نشده‌اند و در حال حاضر منتظر اعلام توقف بازداشت وی از سوی قاضی پرونده هستند.

«میلاگرو سالا» نماینده پارلمان آمریکای جنوبی و رهبر جنبش اجتماعی «توپاک آمارو» در روز 16 ژانویه (26 دی) در محل اقامت خود واقع در مرکز استان «خوخوی» دستگیر شد.

پس از آن وی به دستور «رائول گوتییرز» قاضی آرژانتینی به کلانتری «لا موخر» منتقل گردید؛ ایجاد آشوب در کشور و تحریک مردم به ارتکاب جرم از جمله اتهامات اولیه این رهبر اجتماعی بودند.

«سالا» طی چند هفته گذشته به منظور مقابله با تجدید توزیع یارانه‌ها به تعاونی‌ها که از سوی «خراردو مورالس» فرماندار رادیکال شهر استان شمالی «خوخوی» و حزب حاکم «تغییر بدهیم» برنامه‌ریزی شده است، دست به ایجاد گروه‌های مخالفین زد.

به زعم فعالان و مدافعان حقوق بشر در آرژانتین، دستگیری «سالا» معادل اعلام جرم علیه اعتراض در این کشور آمریکای جنوبی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس