کد خبر 527599
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

دولت کانادا با ارسال نامه‌ای شدید اللحن به مقامات تل‌آویو از خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و نیز شهرک‌سازی‌های این رژیم به شدت انتقاد کرد.

به گزارش  مشرق به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نامه دولت جدید لیبرال کانادا که در آن از خشونت رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و شهرک‌سازی‌ها انتقاد کرده بود،‌ روز دوشنبه و تنها یک روز پس از انتقادات وزیر خارجه کانادا از طرح‌ها و اقدامات طرف فلسطینی در محافل بین المللی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین که با ادامه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی مواجه است و اینکه این مساله نمی‌تواند کمکی به پیشبرد موضوع ‌کند، ارسال شد.

دولت کانادا درباره نامه شدید اللحنی که وزارت خارجه این کشور برای رژیم صهیونیستی درمورد سازش با طرف فلسطینی ارسال کرده، اعلام کرد "این نامه‌ای برای دوست خوب کانادا بود."

همچنین کانادا از تلاش‌ها و اقدامات فلسطین در محافل بین المللی برای تشکیل کشور مستقل انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه کانادا اعلام کرد: ما دو همپیمان و متحد نزدیک و دوستان خوبی هستیم و در هر صورت نمی‌توانیم از لغو حمایت خود از اسرائیل سخن بگوئیم.

وزیر خارجه کانادا در بیانیه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، از درگیری‌ها و اختلافات فلسطین و رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد اما این اظهارات وی انتقاد شدید حزب محافظه‌کار مخالف این کشور را به دنبال داشت که در دوره قدرت‌شان سیاست‌ حمایت از رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کردند. این حزب دولت لیبرال را به انتقادات "دور از عدالت" علیه اسرائیل متهم کرد.

وی ادامه داد: کانادا به عنوان یک متحد نزدیک و دوست اسرائیل از تل‌آویو می‌خواهد تمام تلاش خود را برای کاهش خشونت‌ها و تحریک و کمک به فراهم کردن شرایط بازگشت به میز مذاکرات را انجام دهد.

سخنگوی وزارت خارجه کانادا در شرح این اظهارات گفت: کانادا نمی‌خواهد با برابری در ابراز خشم از هر دو طرف،‌ توازنی جعلی ایجاد کند اما احساس می‌کند که باید موضعگیری خود را در این زمینه اعلام کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اشنا ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    حتما میخواهند به ایران بیایند دارند پاچه خواری میکنند
  • محمد ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    لایک آشنا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس