کد خبر 527028
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

پلیس کانادا اعلام کرد: بر اثر تیراندازی که در شهر تورنتو یکی از بزرگترین شهرهای کانادا به وقوع پیوست حداقل یک نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، پلیس کانادا به شبکه تلویزیونی سی پی 24 گفته است که در تیراندازی های جداگانه در شهر تورنتو که روز یکشنبه اتفاق افتاده است، یک مرد جوان کشته شده و سه مرد دیگر و یک زن نیز زخمی شده اند. حال عمومی دو نفر از زخمی شدگان وخیم گزارش شده است.

در ابتدا تیراندازی های کانادا تلفاتی نداشته ولی پس از انتقال یکی از مجروحان به بیمارستان وی بر اثر شدت جراحات وارد شده، جان باخته است. پلیس کانادا اعلام کرده است که چندین نفر در رابطه با تیراندازی های اخیر شهر تورنتو بازداشت شده اند.

پلیس کانادا هنوز درباره مرتبط بودن این تیراندازی ها با یکدیگر اظهار نظر نکرده و تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

تیراندازی های تورنتو در شرایطی است که در بدترین حادثه تیراندازی در مدارس کانادا در طول 10 سال گذشته، یک مرد مسلح پس از شلیک به سوی دو برادرش در خانه به مدرسه ای حمله کرد و حداقل 4 نفر را کشت و تعدادی دیگر را نیز زخمی کرد.

پلیس کانادا اعلام کرد: یک فرد مظنون را پس از تیراندازی در روستای "لالوچ" در 600 کیلومتری شهر ساسکاتون در ایالت ساسکاچوان بازداشت کرده است.

وقوع تیراندازی های جمعی در کانادا مساله نادر و کم سابقه ای به شمار می رود چرا که این کشور قانون شدیدتری برای کنترل سلاح نسبت به آمریکا دارد.

در بدترین حادثه تیراندازی کانادا 14 دانشجوی یک کالج در مونترال در سال 1989 میلادی جان خود را از دست دادند. در تیراندازی دیگری در سال 1992 میلادی در دانشگاه کنکوردیا در مونترال نیز چهار نفر کشته شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس