کد خبر 527251
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: خودروسازان بزرگ دنیا از هم اکنون برای حضور در بازار ایران و منطقه خاورمیانه وارد رقابت با یکدیگر شده‌اند.

 به گزارش مشرق، محمدرضا نجفی‌منش گفت: خودروسازان بزرگ دنیا از هم اکنون برای حضور در بازار ایران و منطقه خاورمیانه وارد رقابت با یکدیگر شده‌اند و این رقابت در شرایطی شکل گرفته است که تماس‌ها و رفت و آمدهای مدیران ارشد خودروسازان بزرگ جهان به ایران طی هفته‌های اخیر، افزایش یافته است.

عضو هیات‌مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو افزود: بازار خودرو ایران و خاورمیانه به عنوان یکی از بازارهای مهم دنیا در کانون توجه خودروسازان بزرگ و خوشنام است و با توجه به زیرساخت‌های موجود در صنعت خودرو و قطعه، در این موضوع اشتراک نظر دارند که رمز موفقیت در این بازار، همکاری با خودروسازان ایرانی است.

وی تصریح کرد: صنعت خودرو ایران هرچند در دوران سخت تحریم‌ها، گام‌های بلندی در راستای خودکفایی برداشته است؛ اما بدون تردید همکاری مشترک با خودروسازان بزرگ جهان موفقیت بیشتری را برای آن به ارمغان می آورد. از سوی دیگر، صنعت خودرو در کشور، برای همکاری مشترک با کشورهای خارجی باید رقابت پذیر گردد، برای ایجاد فضای رقابتی باید فضای کسب و کار نیز رقابت‌پذیر باشد، بنگاهها نیز باید با ایجاد بهره‌وری و استفاده از تکنولوژی‌های روز رقابت‌پذیر شوند که این امر با همکاری شرکت‌های خارجی امکانپذیر می‌شود.

نجفی منش گفت: زمانی می‌توان ادعای رقابت‌پذیری کرد که در بازارهای بین‌المللی حضور یافته و محصولات خود را به فروش برسانیم؛ این در حالی است که در دوره‌های قبل تکلیف تحریم‌ها روشن نبود و این همایش بیشتر جنبه معرفی و آشنایی شرکت‌های خارجی با بازار خودرو و شرکت‌های خودرویی ایرانی بود؛ اما در این دوره سرنوشت تحریم‌ها مشخص است و می‌توان امیدوار بود که همکاری‌ها به زودی در آغاز شود.

وی گفت: خودروسازان خارجی به درستی اهمیت بزرگترین رویداد صنعت خودرو ایران طی اسفندماه سال جاری را درک کرده‌اند و از هم اکنون به منظور حضور در سومین همایش صنعت خودرو ایران در راس هیات‌های بلندپایه اعلام آمادگی کرده‌اند. در نهایت به نظر می‌رسد این همایش و نمایشگاه  فرصت خوبی برای آشنایی خودروسازان بزرگ جهان با پتانسیل ها و توانمندی های صنعت خودرو ایران  است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    کدوم بازار مردم نان برای خوردن ندارن
  • مهدی ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    خیلی بهتر است که کل خودروسازی ایران را با خاک یکسان کرد و در عوض صنایع بهتر خودروسازی به کشور آورد تا جان مردم از دست این خودروهای نامرغوب راحت شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس