کد خبر 527141
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

معاون سابق رئیس جمهور مصر و مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی در پیامی به مناسبت پنجمین سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه تاکید کرد که انقلاب پیروز خواهد شد.

البرادعی: انقلاب مصر قطعا به پیروزی خواهد رسیدبه گزارش مشرق به نقل از رسانه های مصر، محمد البرادعی در پیامی در توئیتر به تمامی کسانی که در انقلاب 25 ژانویه شرکت داشتند، درود فرستاد و تاکید کرد که انقلاب پیروز خواهد شد.

وی نوشت: درود به کسانی که به خاطر آزادی و کرامت انسانی در انقلاب مشارکت کرده و جانفشانی کردند، وطن به شما مدیون است و به شما افتخار می کند، مطمئن باشید که این انقلاب پیروز خواهد شد ، زیرا آینده برای شماست و هیچ قدرتی بالاتر از قدرت حق نیست.

امروز دوشنبه 25 ژانویه پنجمین سالروز پیروزی انقلاب مصر است که به سرنگونی حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع این کشور منجر شد.

طی روزهای اخیر فراخوان‌ها برای آمدن مردم به خیابان‌ها و میادین و برگزاری تظاهرات در روز 25 ژانویه شدت گرفته است. فعالان فیسبوکی مصر صفحه ای را به نام "به خیابانها بیا و انقلابت را کامل کن" در این شبکه راه اندازی کرده اند. بسیاری از شهروندان و گروههای انقلابی مصر برای تحقق اهداف انقلاب که عبارتست از "زندگی، آزادی و عدالت اجتماعی و خارج کردن مصر از تاریکی دیکتاتوری به نور دموکراسی" به خواسته‌های این فعالان لبیک گفته اند.

این در حالی است که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر اخیرا به منتقدانش درباره برگزاری تظاهرات در سالروز پیروزی انقلاب 25 ژانویه 2011 میلادی هشدار داده است.

وی طی سخنانی خطاب به مردم مصر مدعی شد که به اراده و انتخاب مردم آمده است و به هیچ وجه حکومت را به زور از آنها نگرفته است.

دولت مصر در نوامبر سال 2013 میلادی برای جلوگیری از تکرار اعتراضاتی که به سرنگونی مبارک و برکناری محمد مرسی شد، قانون برگزاری تظاهرات در این کشور را به تصویب رساند. بر اساس این قانون هرگونه تظاهرات بدون اخذ مجوز از سوی وزارت کشور ممنوع است.
از زمان عزل مرسی از قدرت، نیروهای پلیس و ارتش این کشور دست‌کم 1400 تظاهرات کننده طرفدار مرسی را کشته و بیش از 15 هزار اسلامگرا را سرکوب و زندانی کرده‌اند.
تاکنون صدها تن از هواداران مرسی در پرونده‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند و سازمان ملل متحد نیز این احکام را «بی‌سابقه در تاریخ معاصر» توصیف کرده است.
سازمان‌‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر هم دولت السیسی را سرکوبگر‌تر از رژیم مبارک دانسته‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس