کد خبر 527133
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

رییس جمهوری ترکیه در دیداربا معاون رییس جمهوری آمریکا در استانبول اقدامات تروریستی، تحولات منطقه شامل فعالیت‌های پ.ک.ک و رخدادهای اخیر در سوریه و عراق را به رایزنی گذاشت.

به گزارش مشرق،به نوشته روزنامه صباح، در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه که پس از این دیدارغیرعلنی 2 ساعت و 45 دقیقه‌ای منتشر شد، آمده است: رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه قدردانی خود را بابت پیشنهاد همکاری از جانب دولت واشنگتن پس از حملات تروریستی استانبول و دیاربکر اعلام کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: رییس جمهوری ترکیه بر اهمیت اطلاع رسانی درست درباره مسائل مربوط به اقدامات تروریستی تاکید کرده است.

در جریان این دیدار اردوغان درباره کمک به افرادی که تلاش می کنند تا موضع ترکیه را در قبال تروریست‌ها با دادن اطلاعات نادرست تخریب کنند،‌ هشدار داد و تاکید کرد که آنکارا همچون آمریکا کشوری است که براساس قانون اداره می‌شود و هرگونه تبلیغات تروریستی یا فعالیت‌های مرتبط با آن نمی‌تواند بیانگر آزادی افکار و عقاید باشد.

یکی از مقام‌های دولت واشنگتن نگرانی خود را از دستگیری اخیر چند تن از اساتید دانشگاهی به دلیل امضای طوماری در اعتراض به کشتار کردها در ترکیه اعلام کرده است.

در ادامه بیانیه دفتر ریاست جمهوری ترکیه همچنین آمده است:‌ جوزف بایدن، معاون رییس جمهوری آمریکا بر این مساله تاکید کرد که واشنگتن در مقابله با تروریسم در کنار ترکیه می ایستد و پ.ک.ک را سازمانی تروریستی می داند.

در جریان این دیدار، دو طرف درباره مقابله با داعش در ترکیه به گفتگو پرداختند و بر اهمیت و ضرورت تشکیل دولتی انتقالی در سوریه نیز موافقت کردند.

اردوغان همچنین به استقرار اخیر سربازان ترکیه در شمال عراق اشاره و تاکید کرد که حضور نظامی ترکیه در این منطقه تنها با هدف اقدامات آموزشی است.

رییس جمهوری ترکیه قرار است در مارس 2016 با باراک اوباما، همتای آمریکایی خود در جریان نشست امنیت اتمی در واشنگتن دیدار کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    به زودی به سزای اعمال پلیدت خواهی رسید
  • مهماندار هواپیما ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    ولی حمایت از تروریستها ازادی نامیده می شود
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    خخخخ حمایت از تکفیریون چیه رجب افندی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس