اعضای سازمان تروریستی منافقین شبکه گسترده‌ای در ایتالیا دارند، تا جایی که مریم رجوی در سال 2008 میلادی برای برگزاری یک کنفرانس خبری از طریق فرودگاه لئوناردو داوینچی وارد رم شد. ایتالیا و فرانسه بیش از هر کشور دیگر در اروپا، به مأمن گروهک منافقین تبدیل شده است.

گروه بین‌الملل مشرق- دکتر روحانی در اولین سفر خود پس از اجرای برجام، عازم ایتالیا و فرانسه شده است تا طی دو روز، مناسبات جدید ایران را با این دو کشور اروپایی سامان دهد، دو کشوری که بیش از هر کشور دیگری در اروپا، مسکن اعضای گروهک تروریستی مجاهدین خلق یا منافقین شده است تا به نوعی مهره دولت‌هایشان در بازی با سیاست خارجی ایران باشند. دول اروپایی اگر قرار است تعاملات خود را با ایران بیشتر کنند، طبیعتاً باید نشانه‌‌هایی دال بر حسن نیت خود ارائه کنند که یکی از مهمترینِ آنها، شناسایی گروه مجاهدین خلق در فهرست گروه‌‌های تروریستی و محدودسازی و برخورد با آنها با بهره‌گیری از اهرم‌‌های حاکمیتی است. 

بخش عمده نزدیک به 17 هزار شهید ترور در ایران، نتیجه اقدامات سازمان تروریستی مجاهدین خلق در ایران است. آخرین مورد از اقداماتی که به افراد این سازمان یا دست‌کم همکاری آن نسبت داده شده است،‌ ترور دانشمندان هسته‌ای و خرابکاری در مرکز تحقیقات هسته‌ای است.

آزمون سیاست خارجی برجامی در سالن ایتالیا و فرانسه

اعضای سازمان تروریستی منافقین شبکه گسترده‌ای در ایتالیا دارند، تا جایی که مریم رجوی در سال 2008 میلادی برای برگزاری یک کنفرانس خبری از طریق فرودگاه لئوناردو داوینچی وارد رم شد. در همان سال، آلبرتو برادانینی سفیر جدید ایتالیا در تهران در دیدار با مقامات ایرانی تأکید کرد که دولت ایتالیا گروه مجاهدین خلق را به عنوان یک گروه تروریستی می‌شناسد و موضع خود را در قبال این گروه تغییر نمی‌دهد. این رویکرد دوگانه، هم‌اکنون نیز ممکن است در سیاست‌های دول اروپایی در قبال ایران پسابرجام جریان یابد.

سال 2012 میلادی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به MEK بین  5 تا 10 هزار نفر هستند که عمده آنها در پایتخت‌های اروپایی ساکن شده‌اند. با این حال لابی این سازمان در ایالات متحده نیز بیکار نیست و به جذب کمک‌های مالی و حقوقی از سیاستمداران در هر دو حزب حاکم می‌پردازد. همین لابی بود که درسپتامبر 2012 میلادی موفق شد هیلاری کلینتون وزیر وقت امور خارجه را به حذف نام سازمان از لیست گروه‌های ترورریستی (FTO) حذف کند و اجازه دهد مراودات مالی این سازمان با نهادهای دولتی در ایالات متحده از سر گرفته شود. حتی در آوریل 2013 میلادی، شورای اصطلاحاً ملی مقاومت مردم ایران دفتر خود را به صورت رسمی در واشنگتن دی‌سی افتتاح کرد.

آزمون سیاست خارجی برجامی در سالن ایتالیا و فرانسه
شناسایی و محدوسازی فعالیت‌های سازمان مجاهدین، کار دشواری نیست مگر اینکه دول اروپایی از اقدام متقابل و خشونت‌آمیز هواداران و اعضا بیم داشته باشند یا همچنان به اهرمی برای خرابکاری و اجرای نقشه‌های ضدایرانی خود نیاز داشته باشند.

نام این سازمان از 1997 میلادی در فهرست یادشده در وزارت خارجه آمریکا قرار داشت گر چه به ادعای روزنامه‌نگارانی چون سیمور هِرش، در همین دوره نیز کمک‌های مالی و تسلیحاتی توسط نهادهایی در ایالات متحده به این گروه صورت گرفته است. البته پیش از اشغال عراق توسط آمریکا در سال 2003 میلادی، صدام مهمترین حامی مالی این سازمان بود اما از آن پس تأمین مالی آن در کشورهای غربی صورت می‌‌گیرد. این امری پوشیده نیست. از این رو دول اروپایی به راحتی می‌توانند با ایجاد محدودیت در مراوات مالی اعضای منافقین، آن را به یک ایده مرده تبدیل کنند.

پیشتر نیروهای منافقین دست کم دو بار توسط نیروهای انتظامی و امنیتی فرانسه دستگیر شده بودند:‌

* بار نخست در ژوئن 2003 میلادی که 167 تن از اعضای آن یکباره دستگیر شدند و شوک بزرگی به این گروه که حدود دو دهه آزادانه در کشورهای اروپایی حضور داشتند وارد شد. این عملیات با حضور 1300 تن از نیروهای فرانسوی در 12 محل در پاریس صورت گرفت. این اقدام پس از حکم یک دادگاه فرانسوی مبنی بر ایراد اتهام «همکاری مجرمانه در جهت اقدامات ترورزیستی»، «تأمین مالی پروژه‌های تروریستی» و پولشویی به سازمان مجاهدین صورت گرفت.

{$sepehr_media_1356832_400_300}
حضور مریم رجوی در پارلمان و سنای ایتالیا پس از حذف نام این گروه از فهرست گروه‌های تروریستی توسط اتحادیه اروپا

پس از این بازداشت گسترده، سایر اعضا و برخی هواداران تظاهرات متعددی را در به ویژه مقابل کنسول‌گری فرانسه در لندن برگزار کردند که طی آن یکی از معترضان اقدام به خودسوزی کرد.

در سال 2006 میلادی، به جز 5 زن و 4 مرد، پرونده سایر مظنونان بسته شد و در سال 2014 میلادی، سایر اعضا نیز تبرئه شدند. در نتیجه جای طلبکار و بدهکار عوض شد و مریم رجوی در پاسخ به این اقدام دستگاه قضایی و امنیتی فرانسه، خواهان بازداشت و محاکمه افرادی از ارگان‌های حاکمیتی فرانسه شد که بواسطه تبانی با دولت ایران، در دستگیری و به‌محاکمه‌کشاندن اعضا و هواداران مجاهدین در پی منافع خود بودند.

آزمون سیاست خارجی برجامی در سالن ایتالیا و فرانسه

در نیتجه حمله هواداران سازمان مجاهدین به تظاهرات اعضای جداشده از سازمان علیه اقدامات تروریستی آن در ایران، پلیس پاریس مجبور به دستگیری 16 تن از مهاجمین شد

آزمون سیاست خارجی برجامی در سالن ایتالیا و فرانسه


* بار دوم به سال ژوئن 2012 میلادی مربوط می‌شود که تعدادی از اعضای جداشده از سازمان در میدان سنت‌میشل در حومه جنوبی پاریس تظاهراتی را علیه اقدامات تروریستی منافقین در ایران برگزار کردند. این تظاهرات با مخالفت نیروهای وابسته به سازمان روبرو شد و درگیری شدیدی میان دو گروه رخ داد. پلیس به ناچار وارد منازعه شد و همه 16 عضو مجاهدین که با ادوات گوناگون از جمله چوب بیس‌بال به تظاهرات حمله کرده بودند بازداشت شدند.

ایتالیا و فرانسه، مأمن قاتلان 17هزار شهید ترور

منافقین فقط برای پلیس یا دستگاه قضایی فرانسه دردسر نساخته‌اند. در ژوئن سال 2014 میلادی، وزارت خارجه فرانسه بیانیه شدید‌الحنی را متوجه این سازمان کرد. در این اقدام بی‌سابقه بر «تمایلات خشونت‌آمیز و غیردموکراتیک» مجاهدین خلق، «ماهیت فرقه‌گونه» آن و «تلاش‌های لابی‌گرانه و انتشار اطلاعات نادرست» در مورد ایران صحه گذاشته شد و تأکید شد که حضور این گروه در فرانسه به هیچ‌وجه قانونی نیست. این در حالی است که اتحادیه اروپا نام سازمان مجاهدین خلق را (که فقط یک شعبه از شورای اصطلاحاً ملی مقاومت مردم ایران است) در سال 2009 میلادی پس از 7 سال از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرد.

آزمون سیاست خارجی برجامی در سالن ایتالیا و فرانسه

تجمع اعضای منافقین در فرانسه در آستانه سفر روحانی به این کشور

با این‌‌‌همه تغییر مواضع از سوی دول اروپایی، دولت ایران باید خواستاز اقدامات مؤثر و ملموس آنها برای نشان‌دادن حسن‌نیت نسبت به ایران باشد و در این راستا، هیأت ایرانی در فرانسه و ایتالیا خواستار اعمال محدودیت‌های مالی، سیاسی و تسلیحاتی علیه منافقین موسوم به سازمان مجاهدین خلق و شورای به اصطلاح ملی مقاومت شود.


منابع:


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 89
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    تا رییس جمهور ایران بعد از 16 سال به اروپا سفر کرد دست به قلم شدین. تخریبچی ها.
  • ناشناس ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    یاد همه چیز میافتید !
  • مجاهد شاهرودی ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    لعنت بر همه حامیان تروریسم در اروپا و آمریکا و لعنت بر سرچشمه اصلی تکفیر و ترور : ریاض و تلاویو
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    اگه اونطوری باشه از هر نظر بگیری عراق خانه قاتلان شهداست در مرحله ی اول! حالا روحانی رفته اروپا داری یادت اومده این چیزا؟
  • احمد ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    همون بهتر که پیش برن اونجا، فعلا فقط از عراق برن بیرون، بعد هر گوری می خوان برای خودشون پیدا کنن و به خرج هر کی برای ما زیاد اهمیت نداره. تو دنیا از اینا بد بخت تر و دربه در تر وجود نداره!!
  • ناشناس ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    دولت عراق از منافقین حمایت نمیکند اما دوول اروپایی از اینها حمایت میکنند .
  • ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    منطقتون فاجعه ست تو قرون معاصر هیچ کشوری به اندازه عراق دستش به خون ایرانی ها الوده نیست پس همین الان شما تو عراق چه میکنید؟ چرا واسش نیروگاه مجانی میسازید؟ تو عراقی که از هرخانوادش حداقل یک نفر تو جنگ با ایران شرکت کرده و بسمت ایرانی ها گلوله شلیک کرده فرانسه خانه منافقینه؟ اقامتگاه امام خمینی نبود؟ جایی نبود که ازش با دنیا ارتباط برقرار میکرد و از انقلاب میگفت؟ تو مغز شما چی میگذره؟
  • ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    سفر کردن مهم نیست . منافع ملی مهم است. عمل طرف مقابل به برجام مهم است. با تشکر
  • ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    همین دولت های اروپایی از صدام حمایت میکردن این دولت ها آمر بودن صدام عامل بود
  • رضا ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    عراق که بیشتر هست!
  • ناشناس ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    این رجوی حرومزاده از جون ایران چی میخواد؟ زنش هم هر روز با یکی ازدواج می کنه فردا طلاق می گیره با یکی دیگه بعدش هم میاد درس قرآن میده
  • داداش ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    اتفاقا اشتباه هست ایتالیا از نظر فرهنگی و تاریخی کاملا به ایران شبیه هست و خیلی خوب هم هست ما شریکی به نام ایتالیا داشته باشیم این طور بخوای حساب کنی ما روسیه هم نباید بریم چون خالق جریان انحرافی کمونیست بوده خواهشا به دور از کینه تیتر بزنید و رییس جمهور منتخب کشورمان رو تخریب نکنید
  • علی ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    تخریب و تضعیف رییس جمهور مساوی است با تخریب و تضعیف نظام اسلامی
  • ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    منافقین بی شرف و کثافتی که در فرانسه هستند و با رهبری مسعود رجوی خائن بوزینه دست به اقدامات علیه ایران می زنند . تمام اینها را باید کشت واز بین برد . این جماعت مایه ننگ ونفرت برای ملت ایران هستند و اگر دست حزب الله ایران به این جماعت برسد فوراً آنان را اعدام انقلابی خواهند کرد .
  • ناصر ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    يه مشت آدم كم فكر مدام منتظرن يه كاري دولت انجام بده بلافاصله يه مطلب بر عليه اون پيدا كنن. واقعا براتون متاسفم
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    مجیدجان،دلبندم،اون عراق زمان صدام بود.الان حکومتش عوض شده.بیداری؟!!!!
  • صنمبر ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    هر غلطی میخوان بکنن! بذار اروپاییها اونا رو ساپورت مالی و ... کنن. با حضور نیروهای گمنام امام زمان عج هیچ غلطی نمیتونن بکنن. غربیا خیلی حسابگرند وقتی ببینن که هزینه هاشون جواب نداده حمایتشونو از منافقین برمیدارن حتی اخراجشونم میکنن.
  • ایرانی ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    بهتر مثل دولت گذشته با جیبوتی و سومالی و چند کشور گدا گشنه دیگه رابطه برقرار کنیم و سرمایه های ملت را هدر بدیم و بعد هم بایک اشاره عربستان با ما قطع رابطه کنن نمک نشناسا
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    همین عراق هست که توی هر مجمعی بر علیه ما رأی میده و قاتل اصلی همه شهدای ماست
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    صدام سربازان خود را مجبور به جنگ با ايران مي‌كرد.با پشتيباني مستشاري و ميراژها و تسليحاتي كه شيراك و فابيوس(نخست وزير در آن زمان) دراختيارش گذاشته بودند و خيلي كشورهاي ديگر. منافقين هم دربست در اختيار صدام بودند. مردم عراق چه گناهي دارند كه صدام سه برابر شهداي ايران از آنها را شهيد كرده است.
  • رسول ایران ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    این لعنتی عا رو که میبینم آتیش میگیرم ، گر میگیرم همین حیوونا جای اینکه جلوی عراقی ها وایستن ، شدن ستون پنجم عراق،، بزرگمردای ما (صیاد شیرازی ، غواصامون و ....) رو خودشون ترور کردن ... این آشغالا ( شستشوی مغزی شده رو ) رو که میبینم ، یاد معصومیت شهدا میافتم که هم با دشمن وحشی از روبرو درگیر بودن ، هم از پشت سر از این کثافت خنجر می خوردن... ایشالا تا ابد آواره و مسکین از زیر این ارباب به زیر اون ارباب سینه خیز برن تا وقتی که مثل یه کولی بی نشون و بی کس بمیرن که اگه بیان سمت ایران کارشون با کرام الکاتبینه.
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    خاک بر سرت سایت مشرق -
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    مشرق قبول کن بد عمل کردی. مقاله ات شبیه غرغر های پیرزنهاست
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    خاک توسرت مشرق تفرقه افکن
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    جیبوتی و کومور خوب بودن که احمدی نژاد میرفت ارتباط برقرار کنه
  • ناشناس ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    ایکاش در دولت قبل هم از این شعارها میدادی .
  • ناشناس ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    البته عربستان و سودان و غیره در این دولت با ایران قطع رابطه کردند .
  • ناشناس ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    تفرقه افکنی کار اصلاح طلبان در سال 88 بود .
  • ناشناس ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    بی ادب محروم ماند از لطف رب .
  • مجتبي ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    يه مشت عقب مانده ذهني مثل مشرق! شكمتون از حرام پر شده تسبيح اب كشا!
  • ناشناس ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    همین کشورهای اروپایی در 8 سال جنگ تحمیلی صدام را حمایت تسلیحاتی کردند و برعلیه ایران بودند .
  • ناشناس ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    ایتالیا در جریان فتنه 88 درب سفارتش را باز کرده بود و اراذل و اوباش را پناه میداد و از اغتشاشات داخلی ایران حمایت میکرد .
  • ناشناس ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    در اجلاس عدم تعهد در سال 91 در تهران بیش از 120 کشور حضور داشتن و میزان سرمایه گذاری خارجی در ایران در دولت قبل خیلی بیشتر از امروز بود .
  • ناشناس ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    عقب مانده ذهنی شما هستید که فکر میکنید ارتباط با 2 و 3 تا کشور کوچک اروپایی حلال مشکلات است .
  • مخلوق خدا ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    رجبیها بیشتر شبیه داعشیها هستن تا هر ادم دیگه خودشون ادعا دارن
  • ناشناس ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    به دلیل اینکه نشریات فرانسوی به پیامبر رحمت و مهربانی توهین کردند سفر به این کشور را جایز نمیدانیم .
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    بی تربیت اسم تخریبچی رو بدون بعدا استفاده کن.
  • فرزند خمینی ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    بابا امریکا بمب اتم زد به ژاپن کلی کشته داد ولی الان رابطه دارن باهم دیگه مگه از ژاپنی مغرور ترم داریم اونا هم یادشون نرفته ولی دارن تعامل میکنند
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    با این حساب تمام کشور های دنیا باید با هم قطع رابطه کنند چون حداقل یک بار با هم جنگ داشتن یا در جنگ کمک تسلیحاتی داشتن! :) مشرق مغز خر خوشمزس؟
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    مخالفت مشرق‌ با سفر روحانی به اروپا خیلی عجیبه
  • ناشناس ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    البته امروز نظامیان امریکایی هم به دختران ژاپنی تجاوز میکنند و نتیجه تعامل با استکبار همین است .
  • مردغارنشین ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    شما هم هی بشین اینجا و ناله کن
  • ناشناس ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    اگر بنا به حمایت باشد هیچ کشوری به اندازه روسیه (شوروی سابق ) از عراق حمایت نکرد و سلاح به آن کشور نداد.
  • علی ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    اگر پدر ت یا برادرت به دست این جانیهای کثافت یعنی منافقن به بدترین وضع شکنجه میشدند و بعد شهیدشون میکردند حالا اینجوری از سفر رئیس جمهور به کشور حامی این حیوونا دفاع نمیکردی. اگر به حاطر جنایت این منافقین کثیف یتیم بزرگ میشدی حالا منظور این مقاله مشرق رو بهتر از ما متوجه میشدی و اینجوری به خوانواده هایی که عزیزانشون به دست این جانیها کشته شدند بی ادبی نمیکردی! کسایی که برای دفاع از تو و ناموس تو به دست منافقین کثیف جلاد شهید شدند. بله باید هم اینجوری حرف بزنی.
  • علی ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    آقای ناشناس با اون پرچم آمریمکاییت که حالا اومدی درس منطق به ما میدی و عراق رو با فرانسه و ایتالیا و کسایی مقایسه میکنی که آگاهانه و برای منافع کثیفشون دستشون به خون ایرانیها آلودست و تازه الان هم از هیچ جنایتی در حق ایرانی کوتاهی نمیکنند و اخرین نمونش تحریمها بود.عراق بعد از صدام دیکتاتور چه بدی در حق ایران کرده؟!. اولا مردم عراق زیر دست یک دیکتاتور مثل رضا خان خیلیهاشون مجبور به جنگ شدند.دوما الان به کلی سیاست و دولت عراق تغییر کرده. سوما عراق مکان و محل بزرگترین امامان شعیان است که مردم ایران همه چیزشون رو فدای امام حسین میکنند بر فرض محال اگر حرف تو درست باشه. تازه همون صدام با اون همه خباثتش اگر اروپا و آمریکا و عربهای حاشیه خلیج فارس تحریکش نمیکردند هیچ وقت به جنگ با ایران تن نمیداد چه برسه به مردم شیعه عراق. حالا تو اومدی عراق رو با کشورهایی مقایسه میکنی که تا تاریخ بوده در حق ما از هیچ جنایتی کوتاهی نکردند؟!
  • علی ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    نمک؟!کدوم نمک؟! خیلی رو داری ایرانی! جیبوتی و سومالی در دولت قبل صدقه بگیر ایران بودند و در دولت حرفهای گنده بدون عمل همونا برای ما شاخ شدند. به نظرم تو اگه دفاع نیکردی پیشتر به نفع این دولت بود چون با اسم بردن از جیبوتی و سومالی یادمون انداختی که کشورهایی که صدقه بگیر ایران بودند الان برای آقایون تره هم خورد نمیکنند.ارتباط با کشورهای اروپایی که بلاهایی که سر ایران و ایرانی آوردند دیگه بر بچه ها هم پوشیده نیست فقط به در یک عده سرمایه دار عقده ای میخوره که اعتمادی به نیرو و استعداد ایرانی ندارند نه به درد مستضعفین جامعه. نکنه چیزی گیرت اومده که اینقدر نمک گیر شدی!وگرنه ما که همون یارانمون رو هم قطع کردند. پس برو این حرفها رو جایی بزن که مردمش کور و کر باشند.
  • 11 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    خطاب به ناشناس: جماعت خوشحال؛ امثال شما تا دیروز دم از تحسین قطع ارتباط با این دوول میزدند اما یقیناً ابزاری برای شما فراهم کردند تا در این قبیل موارد بگویید این دولت با فلان دولت قطع رابطه کرده .
  • علی ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    اگه کار مشرق تفرقه افکنیه پس فاجعه88 رو باید چه اسمی روش بزاریم؟! اگر به چالش کشیدن خائئنین به ایران و ایرانی مثل منافقین تفرقه افکنیه پس شماها باید یکی از اعضای خانوادتون به دست این جلادها میفتاد تا بعد بفهمین مشرق چی میگه.
  • علی ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    چیکار داری که همون جیبوتی و کمور در دولت روحانی برا ایران شاخ شدند! ای خدا دیگه حقارت تا چه اندازه.
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    2 و 3 کشور کووچک اروپائی، خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ برین یه برنــــــــــــــــامه ، یه برنــــــــــــــــامه ببینید و برگردیم . گویا در اذهان این ناشناس مشکلاتی بوجود آمده. شما برو پرایدتو سوار شو
  • علی ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    اگه فرانسه و ایتالیا پناهگاه منافقین کثیف نیست پس اینایی که رفتند و پلاکارد گرفتند و اجتماع کردند کیا هستند؟! خدایا ما چقدر بدبختیم که باید رئیس جمهور ایران بره یه کشوری و بعد جانیهایی مثل منافقین و طرفداراش باز بیان صحبت از آزادی و انسانیت و برابری بکنند و ایران رو محکوم بکنند! بعد اون آقا با پرچم آمریکا باز منکر این موضوع هم هست! رئیس جمهور فقط احمدی نزاد که به مرز اسرائیل سفر میکنه و دم دهنشون از لبنان دیدن میکنه و پوزه صهیونیستا رو به خاک میماله. بر مردم و نیروی ایرانی تکیه میکنه و برای خدمت به مردم مستضعف هیچ چیزی رو بهانه نمیکنه. به هرحال آقای روحانی هم رئیس جمهور ایران هستند و به امر رهبری باید مردم همدل و هم زبان باشند.به امید پیشرفت هر چه بیشتر ایران اسلامی.
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    هه هه هه دولت قبل که جز ونزویلا وچائز و ... جایی نمیرفت!؟
  • سام ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    نمیدونم این ناشناس در همه کامنتها یکیه یا خیر؛ اما گویا ایشون کلا" توو فاز منفی تشریف دارند. امریکا حسب فرموده رهبر انقلاب قابل اطمینان نبوده و نیست و در این مسئله نیز شکی وجود ندارد، اما چظور شما تعامل با آمریکا رو در تجاوز جنسی به دختران ژاپنی خلاصه کردید؟!!!!!!!!!! یعنی تعامل از دیدگاه شما ، حضور نظامی و تحاوز به واسطه این حضور خلاصه میشه؟ آیا حضور برندهای معتبر ژاپنی در خیابان ها و خانه های مردم آمریکا همچون تویوتا و هوندا و لکسوس و آکورا و اینفینیتی و پاناسونیک و سونی ، ثمره ی نفوذ ژاپنی ها در آمریکا نبوده؟؟؟؟؟ آیا حضور تعداد زیادی از مردم ژاپن در عرصه ها مختلف در آمریکا، تعامل محسوب نمیشه؟؟؟؟
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    تواونجایی ببینی چیکار میکنند؟ مدعی العموم؟
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    جالبه یک عده ای از بیکار ی نشستن .دایم بر طبل خشونت وجنگ وقتل و.... میکوبند وفارغ از اینند که عده ای دیگر از فقر فلاکت و بدبختی در عذابند.دوحالت داره .یا شکمشون سیره ویا در جهل کامل هستند.از خداوند منان می خواهیم یک عقل درست وحسابی به اینها ویک لقمه نان هم به ما بدهد.
  • مرتضیsk ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    بهرحال باید کشورهائی که تو برجام سریه میز بودن هواشونو یه جوری داشت ! پولایِ خوبی داره کم کم آزاد میشه و تدبیر اینکه کیسه های اوناهم خالی نباشه بهتره اونوقت هنوز در پرداخت یارانه ها ، عیدی کارمندان ، استخدام معلمان و پرستاران کلی دنگ و فنگ داریم
  • ناشناس ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    در دولت قبل که افساد طلبان رئیس جمهور منتخب مردم را تخریب و تضعیف میکردند شما کجا بودی ؟!
  • فرهادروشن ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    باسلام اول اینکه ما ایرانی هستیم وتعصب داریم ولعنت به منافق وعجب حکایتی شده یه موقع میگن چرا با دنیا رابطه نداریم وحالاکه دولت میخواد رابطه بر قرار کنه قصه بافی میکنیم پس تا اخر عمر منزوی بشیم بهتره از قدیم گفتن اسیاب به نوبت اول رابطه برقرارمیشه بعد به چرایی ماجرای منافقین هم رسیدگی میشه .صبر کنید بعد نطر بدید
  • مرتضیsk ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    قیاس مع‌الفارق در این حد نوبره والا آدم حسابی منافع ملی ما تو عراق و ایتالیا و فرانسه یکسانه ؟؟
  • ناشناس ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    خطاب به ناشناس12:54 الحمدلله بنده شاسی بلند سوار میشوم .
  • مرتضیsk ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    یکم به ذهنت فشار بیار ببین این همون فرانسه نیست که حاضر نشد در ضیافت نهار رئیس دولت یازدهم مشروب را حذف و گوشت حلال استفاده کند و این سفر بکل کنسل گردید آیا درآن زمان بفکر تسبیح و حرام نیوفتادی اَخوی ؟
  • مرتضیsk ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    جناب فرزند در جریان باش مثال کشوری که فرمودی همچنان در قرن حاضر یکی مستعمره های اِمریکا می باشد تاریخ و توافقات جنگ جهانی دوم بشدت مطالعه کن
  • مرتضیsk ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    باید به آن مقدار از درک برسی که بفهمی تفرقه یعنی چه و نقش و میزان فراسه و اولاند در همون توافق قرن و فتح الفتوحات شما چقدر بود
  • سامیار ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    خطاب به ناشناس 13:37 شما شاسی بلند سوار میشی و دلت به اون خوشه ، اوضاع جوونای کشورتو درباب که موتورم ندارن سوار بشن. برادر یا خواهر من؛ نمی دونی بدون، در تحریم ایران، خروج بسیاری از همین کشورهای اروپایی باعث تعطیلی کاخانجات و صنایع ور در نتیجه بیکاری خیل عظیمی از مردم شد. ما به فناوری و سرمایه گذاریهای این دولتها نیاز داریم اون هم طبق سیاست های جدید منطبق بر انتقال فناوری و دانش در خاک ایران برخلاف دوره های قبل از تحریم.
  • فریدون بویراحمدی ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    سلام لعنت بر وطن فروش و درود بر حامیان شهدا
  • احسان س ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    ناشناس توجه داشته باش ، احتمالاً شما در آنجا حضور دارید . اولاً کشورهایی مثل فرانسه ، استرداد مجرمین ندارند، و همواره بسیاری از مهاجرین رو پذیرش میکنند. نه تنها هم اکنون پذیرای منافقین و دشمنان ایران هستند، بلکه بسیاری از مهاجرین سایر کشور ها نیز در این کشور زندگی می کنند. ثانیاً شخص «سام» مدعی العموم نیستن و سخنان ایشون مبتنی بر واقعیات بود، نه احساسات خارج از منطق. مسئله مطرح شده ، بحث تعامل است . واژه تعامل فقط در موردی که ناشناس ذکر نمودند، خلاصه نمی شود. تعامل بسیار گسترده تر از تجاوز جنسی آن هم در کشوری که فرهنگ خاصی در زمینه مسائل جنسی دارند ، است.
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    جیبوی و کومور در دولت قبل ،از جهت ایران حمایت می شدند، در این دولت چطور؟ مگر عربستان ظمنی اعلام نکرد که کمک های مالی به این کشورها می کند؟
  • ناشناس ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    روسیه در جریان فتنه 88 از فتنه گران حمایت نمی کرد اما اروپا حامی فتنه گران بود .
  • ناشناس ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    جناب سام ما اگر با امریکا تعامل کنیم فقط وارد کننده اجناس آنها خواهیم بود و کالای صنعتی برای صادرات به آنها نداریم .
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    علی 12:36 بله که باید به امثال شما درس منطق داد الان ده ساله که صدامی وجودنداره عراق چه کرده؟ غرامت جنگ رو پرداخته؟به کویت داره غرامت جنگ رو میده ولی هنوز یک پاپاسی هم به ایران نداده با ایران همراهی کرده؟ غیر از اینه که به هر قطعنامه ای ضد ایران نه نمیگه؟ همین چندروز پیش بود که به قطعنامه عربستان علیه ایران "بله" گفت ایتالیا و فرانسه از نظرشما جرمشون حمایت از مجاهدین خلقه....این کشورا به همه اپوزیسیون ها فضای حیاتی میدن مگه به امام ندادن؟ واقعا خودت از حرفایی که میزنی خندت نمیگیره؟ آخه کی به اندازه روسیه به عراقیا سلاح داد؟ کی به صدام موشک اسکاد داد؟ میگ و سوخو و... دوقلم سلاح میراژ و اگزوست فرانسه به عراق داد دنیا رو پرکردید از حمایت فرانسویا از صدام ولی هیچی نمیگید که 80درصد تجهیزات عراق ساخت روسیه و چین بود
  • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    اولا سفر روحانی به ایتالیا برای جذب سرمایه گذاری خوبه ولی خوبه که از اروپا بخواهیم در کنار فعالیت اقتصادی با ایران از وطن فروشان ایرانی حمایت نکنه ...دیروز صدام حاکم عراق بود..ولی امروز شیعیان عراق حاکم بر عراق هستند و حمایت ما راهبردیه...بعضی ها مثل بچه ها حرف میزنن..حمایت از عراق و سوریه و فلسطین و کشورهای اسلامی آرمان دین اسلامه...اگه مسلمان هستی میتونی بفهمی
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    حالا شما نمیخواد از امریکا حرص خون شهدا رو بخوری
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    در پاسخ به ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶ اگه جیبوتی میرفتن و اتیوپی حتما میگفتن افرین...
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    یادت نره که امام هم از همین فرانسه اومد
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    اقلیم هم لونه کومله و پژاک هست که کلی ایرانی کشتن
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    فرانسه این اواخر و مخصوصن سر افتتاح پایگاه دریایی اش تو امارات و فروش رافال ها به قطر گنده تر از دهنش حرف زده...این طوری جری ترشون می کنیم. هر کشور دیگه ای بود سطح روابطش رو کاهش می داد. من از خوده آمریکا بیشتر از فرانسه حقه باز خوشم میاد یعنی کمتر تنفرم
  • علی ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    اولا منافقین نه مجاهدین.دوما اپوزیسیون؟! این کثافتا اپوزیسیون محسوب میشن؟! کجای دنیا اپوزیسیون یک کشور هموطنای خودش رو اون هم در حمایت از یک کشور متجاوز میکشه؟! میشه چندنمونه نام ببری؟ تو با اون منطق دوهزاریت داری امام رو با این حیوونا مقایسه میکنی؟! ای خدا ببین کی از منطق حرف میزنه! همین قیاست بسه که مخاطبین به سطح درکت از واقعیات پی ببرند. اون از تعریفت از اپوزیسیون. و اون از مقایسه کردن یک رهبر که میلیونها نفر چه در زمان زندگیش چه پس از فوتش عاشقانه دوستش دارند با یک عده جانی که حتی در بین هم کیشان خودشون به اندازه ذره ای محبوبیت ندارند. الان اگر این جانیها به دست مردم ایران بیفتند تیکه بزرگشون گوششونه.بعد تو این آشغالارو با امام مقایسه میکنی و اونها رو اپوزیسیون محسوب میکنی و امام رو هم همینطور؟! امام صدای یک ملت بود.امام میلیونها انسان فداییش بودند.فرانسه با علم به این جایگاه امام در اون زمان میخاست کلاهی ازین موضوع برای خودش ببافه و بر اساس خصوصیت همیشگی کشورهای اروپایی که هر جا منافعشون اقتضا کنا همونجا حضور دارند میخاست از محبوبیت امام مهم در جهت منافع خودش استفاده کنه و این کار هیچ ربطی به خیر خاهی و خوبی فرانسه و اروپا نداره.برو این استدلالهای بچه گانه رو جایی مطرح کن که با یک مردم نا آگاه مواجه باشی. خدایا بیخود نبود که حضرت علی سر در چاه فرو میکرد و با چاه درد دل میکرد.
  • درود بر روحانی ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    روحانی تنها نیست من هم روحانی هستم لابد مشرق انتظار داشتی بره جیبوتی؟؟؟
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    درود بر روحانی لعنت بر افراطیون زبون نفهم
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    علی انتظار داری رییس جمهور بره با جیبوتی رابطه برقرار کنه؟؟؟؟ ندیدی عراق قطعنامه ی ضد ایرانی رو تایید کرد؟؟؟
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    دولت قبل؟؟؟؟خخخخخ تورم40 درصد رقم اختلاس های میلیاردی نامعلوم!!! رابطه با کشور های بزرگ از جمله جیبوتی عالی!!! دلار چهار هزار تومان!!! تحریم ...... عجب دولتی بود یادش بخیر
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    علی عادت داری به زدن حرفای بی ارزش؟؟؟ درود بر روحانی
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    ناشناس بی سواد آمریکا نیست فیلتر شکن روشن کرده ...
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    مشرق متاسفیم درود بر روحانی
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    خاک بر سرت مشرق
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    نگران نباش فردا میریم با جیبوتی رابطه برقرار میکنیم افراطی
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    مشرق واقعا احمقی خاک بر سرت هر کاری رییس جمهور میکنه یه تیتر انتقادی احمقانه میزنی به فکر کشور باش نه فقط یک حزب و گزوه زمان احمدی نژاد کجا بودی مشرق انتشار نکنی مهم نیست ولی حداقل خودتون که میخونید
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    آفرین زدی تو خال. کاملا حرفت حقه.
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    معمولا منافقان و سفاکان بی ادب هم هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس