کد خبر 526998
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان اعتقاد دارد که مسئولان ورزش و فدراسیون فوتبال به پیشکسوتان این رشته ورزشی بی‌توجه هستند.

به گزارش مشرق، شاهرخ بیانی درباره درگذشت همایون بهزادی و رضا احدی اظهار داشت: در همه جای دنیا به پیشکسوتان رسیدگی می‌شود، اما در ایران هیچ ارزشی برای آنها قائل نمی‌شوند. خیلی از پیشکسوتان حال و روز خوشی ندارند و به سختی زندگی می‌کنند. هم‌دوره‌های من درگیر مشکلات اجاره‌خانه هستند و یکی از آنها که ملی‌پوش سرشناسی بوده است، مسافرکشی می‌کند.

وی افزود: چه اشکالی دارد که یک تا پنج درصد از قراردادهای میلیاردی را برای پیشکسوتان کنار بگذارند؟ بازیکنان امروزی دو میلیارد می‌گیرند، ولی بازیکنان دوره ما مجانی برای تیم‌های‌شان بازی کردند. پس از انقلاب، کشور درگیر جنگ بود و پولی در کار نبود، اما آقایان امروز میلیاردی می‌گیرند و افتخاری هم برای فوتبال ایران رقم نمی‌زنند.

«تا زمانی که پیشکسوتان زنده هستند، باید به آنها رسیدگی شود»، پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: چرا مسئولان سراغ پیشکسوتان نمی‌روند که بررسی کنند، چطور خرج زن و زندگی‌شان را تأمین می‌کنند؟ چطور هزینه دانشگاه فرزندان‌شان را می‌دهند؟ به آدم‌هایی که فوتبالی نبودند زمین دادند، برخی‌ها هم پنج خانه تحویل گرفتند، اما به برخی از بازیکنان هیچ توجهی نشد. رئیس جمهور باید دستور بدهد تا شرایطی فراهم شود که به پیشکسوتان رسیدگی کنند. از امثال «احدی‌ها» زیاد داریم. امیدوارم دوباره روزی نرسد که فلان پیشکسوتان بمیرد و بگویند نمی‌دانستیم زندگی سختی داشته است.

بیانی با اشاره به حذف تیم فوتبال امید از رقابت‌های فوتبال قهرمانی زیر 23 سال آسیا و عدم راهیابی این تیم به المپیک گفت: چه چیزی کاشته‌ایم که بخواهیم درو کنیم؟ درست است که نسلی از بازیکنان خوب در تیم امید حضور داشتند که در تیم باشگاهی‌شان به میدان می‌روند، اما مشکل اینها نیست. هنوز زمین خوب تمرینی نداریم و مدام مسئولان و مربیان دنبال زمین صاف و هموار هستند. متأسفانه هر چهار سال افسوس می‌خوریم که چرا به المپیک نرفتیم. وقتی چیزی نکاشته‌ایم، نباید افسوس بخوریم.

وی ادامه داد: هیچ چیزی در فوتبال ما قانونمند نیست. رئیس فدراسیون مدام می‌خندد، او فوتبالی نیست. پس از گذشت سال‌ها هنوز پیشکسوتان از تیم‌های باشگاهی خود طلب دارند. به بازیکنی که 10 خانه دارد، میلیاردی پول دادند! بازیکنانی که میلیاردی قرارداد می‌بندند، پول‌شان را تمام و کمال دریافت می‌کنند، اما آنهایی که قرارداد زیادی نداشتند، طلبکار هستند.

پیشکسوت فوتبال ایران خاطرنشان کرد: اگر در تیم‌های پایه استقلال سرمایه‌گذاری شود، تا 20 سال دیگر کسی سراغ بازیکنان دیگر نمی‌روند. من، شاهین بیانی، مجید نامجو مطلق و رضا احدی از کجا به استقلال آمدیم؟ وحید طالب‌لو، مجتبی جباری، خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان و ... از تیم پایه استقلال رشد کردند و برای خودشان بازیکنی شدند. وقتی در تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری کنیم، دیگر سراغ بازیکنان میلیاردی نمی‌رویم. می‌توانیم در این راه تیم‌های پایه را همراه با حقوق خوب به پیشکسوتان تحویل دهیم تا آنها بازیکنان خوبی را به فوتبال معرفی کنند. آیا این موضوع نمی‌تواند قانون شود تا همه پیشکسوتان در فوتبال حضور داشته باشند؟

بیانی تصریح کرد: علی جباری گفته که رضا احدی به باشگاه استقلال نیامد و کار را رها کرد. مسلم است که احدی به باشگاه نمی‌رود. بازیکنی که برای استقلال افتخارآفرینی کرده و در بوندس‌لیگا به میدان رفته، غرورش را زیر پا نمی‌گذارد که به باشگاه برود و بگوید من هم هستم. نمی‌خواستم این موضوع را بگویم، ولی برخی از پیشکسوتان به خاطر اینکه خرج زندگی‌شان را در بیاورند دنبال راه‌های دیگری رفتند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس