کد خبر 526947
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۶

یک مقام جنبش انصارالله یمن خاطرنشان کرد: ادامه حمایت و پشتیبانی آمریکا از عربستان نشان می دهد که حمله به یمن در واقع تصمیم واشنگتن بوده است.

به گزارش مشرق، محمدعلی حوثی، رئیس کمیته عالی انقلابیون وابسته به جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: اظهارات خصمانه اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا درباره یمن در دیدار با همتایانش در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در شهر ریاض، امر تازه ای نیست.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) افزود: پس از گذشت 300 روز از حمله عربستان به یمن، اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا همه تلاش‌های سازمان ملل برای حل سیاسی بحران یمن را به باد داد. این درحالی است که دبیر کل سازمان ملل در سخنرانی خود در شورای امنیت بر راه حل سیاسی برای بحران یمن تأکید کرد و سپس اسماعیل ولد شیخ را به عنوان نماینده ویژه خود در امور یمن به منطقه فرستاد.

محمدعلی حوثی تأکید کرد: اظهارات جان کری به معنای ادامه جنایت و کشتار مردم و ویرانگری ائتلاف سعودی در سراسر خاک یمن است.

وی آمریکا را مسئول پیامدهای جنایات و ویرانگری عربستان و نقض قوانین و حاکمیت ملی یمن و حمایت تسلیحاتی عربستان از تروریست‌ها و دیگر مزدوران دانست و گفت: همه این‌ها نشان می‌دهد که این آمریکایی‌ها هستند که مانع گفت‌وگو و حل سیاسی بحران یمن شده‌اند و مستقیما مسئول تجاوز به یمن و کشتار مردم هستند. شهروندان یمنی نیز متقاعد شد‌ه‌اند که عامل اصلی کشتار مردم، آمریکا است.

رئیس کمیته عالی انقلابیون یمن از مردم انقلابی این کشور خواست به مبارزه با سلطه‌جویی آمریکا و متحدانش در تمام سطوح خصوصا نظامی ادامه دهند.

وی از تمام ملت‌های عرب و مسلمان خواست تا متوجه مسئولیت خود و خطر این ائتلاف سعودی-آمریکایی و دنباله‌روی کورکورانه از نقشه های رژیم صهیونیستی باشند.

محمدعلی حوثی گفت: کشورهایی که به ائتلاف آمریکایی پیوسته اند بهتر است به جای اجرای نقشه های خصمانه دشمن علیه اعراب و مسلمانان، به فکر شکستن محاصره غزه و آزادسازی فلسطین باشند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس