کد خبر 526610
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

یکی از مطبوعات اردن اعلام کرد که کمک داور ژاپنی در تیم داوری فغانی باعث و بانی حذف اردن از رقابت‌‌های قهرمانی آسیا است.

به گزارش مشرق، تیم‌های امید کره‌جنوبی و اردن از مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های راهیابی به المپیک 2016(قهرمانی زیر23 سال آسیا) به مصاف هم رفتند که این بازی را کره‌ای‌ها با یک گل به سود خود پایان دادند. جین مون در دقیقه 23 برای کره گل زد.

داور این دیدار علیرضا فغانی داور بین المللی کشورمان بود. همچنین رضا سخندان به عنوان کمک‌داور اول، فغانی را در این بازی همراهی کرد و کمک داور دوم فغانی در این دیدار هاروهیرا آتسوکا بود که اشتباه بزرگی را انجام که داد و گل سالم را مرود اعلام کرد.

یکی از نشریه‌های اردن به نام " الغد" امروز گزارشی را درباره حذف تیم‌ملی اردن تهیه کرده است که تیتر خود را به این شکل نوشته است: پرچم کمک داور بازی به رویای اردن در رقابت‌های قهرمانی آسیا پایان داد.

در این گزارش آمده است: کمک داور بازی هاروهیرو آتسوکی ژاپنی با تشخیص اشتباه خود داور بازی را مجاب کرد که گل سالم را مردود اعلام کند. در نتیجه پرچم کمک داور رویای حضور در المپیک ریو را از ما گرفت. در این دیدار در نیمه دوم بازی بهاء فیصل گلی را به ثمر رساند که کمک داور ژاپنی پرچم زد او این گل را آفساید اعلام کرد در نتیجه فغانی داور ایرانی را مجاب کرد که این گل را مردود اعلام کند.

با این گزارش روزنامه اردنی مشخص شد که اشتباه از سوی کمک داور ژاپنی بوده است و فغانی در این اشتباه دخیل نبوده است و از رای کمک داورش حمایت کرده است.

پیش از فدراسیون فوتبال اردن از تیم داوری فغانی به AFC شکایت کرده بود. حال با این وضعیت مسئول اصلی این اشتباه کمک داور ژاپنی است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس