ابولفضل ظهره وند کارشناس و سفیر اسبق ایران در ایتالیا، داووس را مصداق عینی طراحی شبکه نفوذ با استفاده از نخبگان دانست.

به گزارش مشرق، ابوالفضل ظهره وند با تاکید بر لزوم پایبندی بر الگوهای اسلامی پیشرفت گفت: متأسفانه الگوها را کنار گذاشته‌ایم و مقصدمان به سمت لیبرالیسم تغییر کرده است ولی دم از اسلام می‌زنیم. این دو باهم نمی‌خواند و به تدریج مشکلات امروزی سردرمی آورند.

وی افزود: رهبری مدت‌هاست مکرر  بر اقتصاد مقاومتی تأکید دارند. در واقع اقتصاد مقاومتی دریچه ای است برای کشف اقتصاد اسلامی که اساسش بر درون‌زا بودن آن است. اساس آن اتکا بر ظرفیت‌های داخلی است. حتی در عرصه سیاست‌های خارجی هم خودش را نشان می‌دهد؛ یعنی ما به جهانیان نشان می دهیم ما چشم‌داشتی به منابع دنیا نداریم.
ظهره وند با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه نباید فقط به صادرکننده نفت تبدیل شد، تصریح کرد: ولی ما اصرار داریم امنیت انرژی غرب را تأمین کنیم. این درست عمل در جهت عکس است. می‌خواهیم سهمی از تولید داشته باشیم ولی سؤال اینجاست؛ چه تولیدی؟! تا سال 2025، 30 یا 40 درصد از تولیدکنندگان از رده خارج خواهند شد. جنگی که الآن در منطقه وجود دارد جنگ انرژی است، جنگ منابع است. در افغانستان برای لیتیوم می جنگند وگرنه آمریکا مجبور نیست ضرر به این بزرگی را متحمل شود  تا این منابع رو به دست بیاورد.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا افزود: غرب برای به دست آوردن منابع لشکر کشیده است. البته برای ما مهم نیست چه اتفاقاتی قرار است بیفتد. در هر صورت ایران مدت هاست که به وجهه الهام بخشی برای همه ملت‌ها تبدیل شده است. امریکا اگر نتواند دلار را به همین صورت حفظ و چاپ کند کارش تمام است. معادله، معادله قدرت است. شما می‌خواهید با این قدرت اعتمادسازی کنید. نقطه اعتماد بین ما و گرگ کجاست؟! ما 37 سال حاکمیت را با سعی و خطا اداره کردیم. این مسئله بزرگ‌ترین چالش ما بوده است که متاسفانه هزینه‌اش را امام و امت داده‌اند.
عضو تیم اسبق مذاکره کننده هسته ای ایران با اشاره به اینکه  مدیریت ما در تراز مطالبات امام و امت نیست، اذعان کرد: چرا در داخل کشور ساختارسازی نمی‌شود و درباره هر مشکلی که داریم رهبر باید خودشان دست به کار شوند و نامه بنویسند؟ درواقع مدیریت ما ناکارآمد هست و به‌هیچ‌عنوان در تراز انتظارات و مطالبات امام و امت نیست. این اولین اصل هست یعنی اگر بتوانیم این مسئله را بفهمیم و درک و تأمل کنیم می توانیم  مقامات را پاسخگو کنیم. در این صورت کسی که تکلیف بیشتری حس می‌کند وارد صحنه می شود و دیگر به این‌گونه منازعه ها نمی پردازد. ما باید همه انسان‌ها را کریم بدانیم و کرامتشان را قبول داشته باشیم.

داووس، طراح نفوذ است

ظهره‌وند بزرگ‌ترین مصیبت جامعه جهانی را شبکه نخبگان جهانی دانست که امریکا برای نفوذ در کشورها شکل داده و ادامه داد: برای مثال اجلاس داووس که سالانه برگزار می‌شود را در نظر بگیرید. درواقع هدفش تقویت شبکه نفوذی است. این‌ها معتقدند که جهان امروز مال ماست. اعتقادی به هویت مستقل کشورها برای خودشان ندارند. اتفاقاً ایران در مقابل این‌ها بحث از اتحاد می‌کند. این افراد به دنبال تجزیه هستند. هر چقدر بتوانند کشورها را خردتر کنند درست مثل لوکزامبورگ تا بیشتر نفع ببرند.

وی گفت: فرض کنید  200 کشور مثل سوئیس داشته باشید. اداره این کشور خیلی راحت تر است. ولی کشورهایی مثل روسیه ایران، چین و برزیل که دارای ظرفیت‌های ملی هستند و می‌توانند بایستند، در نتیجه بهترین کار تجزیه این کشورهاست که باعث به وجود آمدن بردگی نوین می‌شود و مردم می‌پذیرند.
این کارشناس افزود: اینکه غرب روی ظرفیتهای قابل دفاع ما متمرکز می‌شود به این دلیل است که دو پارادایم رقیب داریم. شما با پراید نمی توانید از اقتصاد ایران دفاع کنید ولی با موشک شرایط فرق می‌کند. هرکجا که این تفکر بوده و نسبت بین برخورداری و تکلیف کاملاً عکس بوده ما آنجا پیروز بوده‌ایم.اما آنجایی که برخورداری و کارکرد را باهم پیوست دادیم نتیجه‌اش، کشور جهان‌سومی غیرقابل‌دفاع شد.

وی اضافه کرد: ما نتیجه گرا نیستیم ما تکلیف گرا هستیم. این‌ یک مکتب و مشرب است. چرا ما در این 37 سال هیچ گونه نقشه ی توسعه اقتصادی برای کشور نداشتیم. برنامه پنجم، برنامه چهارم، برنامه سوم. مگر اینجا سیستم کمونیستی است؟! خواستگاه توسعه ما کجاست؟ نقطه عزیمت ما در مسیر توسعه کجاست؟ این روشن نیست.
ظهره وند با تاکید بر ولایت‌پذیری به عنوان شرط اولیه برای شکل‌گیری جوامع افزود: جامعه سازی نیاز به ولایت دارد. بنابراین دین بدون ولایت افیون توده‌هاست.حضرت امام در سخنرانی‌ای گفتند که ما تازه اول راه هستیم و به‌سوی جامعه اسلامی حرکت می‌کنیم. اکنون امام حضور دارد و ملت اسلامی که پشت سر امامشان ایستاده‌اند و امام زبان مطالبه گر ملت ایران و امت اسلام است. هرکسی که در جای‌جای جهان خواهان پذیرش حق باشد امامش معلوم است.
او همچنین اعتماد روسیه به جمهوری اسلامی را به دلیل اتکا امت اسلامی به امامش دانست و گفت: روس‌ها که به‌هیچ‌عنوان این پتانسیل را ندارند چون وجه ایدئولوژی را از دست‌ داده‌اند و چین هم همین‌طور. روسیه دنبال حفظ ژئوپلیتیک خودش است. روسیه اگر سوریه را از دست بدهد در اوکراین و قفقاز هم بند نخواهد شد. بنابراین روسیه برای اینکه بتواند مأموریت ملی خودش را درست انجام بدهد، خوب تشخیص داده است؛ یعنی بازیگر منطقه‌ای و بین الملیی مثل جمهوری اسلامی ایران را دارد. با این پتانسیل خوب کار می‌کند و به ایران اعتماد دارد و می‌داند ایران با این امام و امت قابل‌اتکا است و اتکای به امامت ماست که امروز آقای پوتین را در این عرصه تا اینجا کشانده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    نه نه! اشتباه تحلیل کردید! برزیل مثل روسیه نیست. چین مثل روسیه نیست. اینها هم مثل ایران نستند. غرب هرگز رضایت به تجزیه چین و برزیل نمیدهد. غرب هنگ کنگ و ماکائو به چین واگذار کرد. این منافع است. اگر م ایران شریک و مشارکت با جهان که بیشتر رغبی هستند بکند دلیلی برای دشمنی و تجزیه نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس