وزیر نفت از توافق با عمان برای احداث خط لوله صادرات گاز ایران به این کشور خبر داد و گفت: با احداث خط انتقال گاز ایران به عمان سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز به آن کشور صادر می شود.

به گزارش مشرق، بیژن نامدار زنگنه در بازگشت از سفر چند ساعته به عمان که به دعوت وزیر انرژی و گاز آن کشور انجام شده بود اظهار داشت: با احداث خط انتقال گاز ایران به عمان سالانه 10 میلیارد متر مکعب گاز به آن کشور صادر می شود.

وی افزود: در مذاکره با وزیر انرژی و گاز عمان توافق کردیم احداث خط لوله برای صادرات روزانه 1 میلیارد فوت مکعب گاز ایران اجرایی شود.

وزیر نفت گفت: درباره پیمانکار این خط لوله که یک شرکت ایرانی است موضوعاتی مطرح شد، همچنین در خصوص نقشه برداری دریایی و ارائه گزینه های اجرایی و اسناد مناقصه موضوعاتی مطرح بود که رفع شد و قرار است به زودی این طرح اجرایی شود.

وی گفت: موضوع 1.5 تا 2.5 میلیون تن ال ان جی ظرفیت خالی در کشور عمان وجود دارد که مذاکره شد گاز ایران در آنجا به مایع تبدیل و صادر شود.

وزیر نفت افزود: ظرف 7 تا 8 روز آینده با حضور کارشناسان صادرات گاز ایران این موضوع پیگری خواهد شد.

زنگنه گفت: قبلا با توجه به مساله تحریم این امکان وجود نداشت اما با رفع تحریمها به زودی نیز این مساله اجرایی خواهد شد.

وی افزود: درباره بازار نفت نیز تبادل تجربه کردیم و طرف عمانی همیشه با اوپک همکاری می کرده است اما متاسفانه بین اعضای اوپک اختلاف نظر وجود دارد.

زنگنه ارزش قرارداد انتقال گاز ایران را به عمان در شرایط کنونی 1.5 تا 2 میلیارد دلار عنوان کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس