نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کمیسیون گزارش‌های لازم را از دستگاه ذی‌ربط درباره برداشته شدن تحریم‌ها دریافت و ضمن بررسی گزارش وزیر امور خارجه گزارشی را در این باره به صحن علنی مجلس ارائه خواهد کرد.

به گزارش مشرق، منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آغاز اجرای برجام، گفت: طبق قانون کنترل و نظارت بر وضعیت اجرای برجام بر عهده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است و الویت اول کاری ما در شرایط فعلی نظارت بر حسن اجرای برجام است.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی طبق وظیفه خود تمامی دستگاه‌های مرتبط را به کمیسیون دعوت و از آنها در مورد برداشته شدن تحریم‌های کشتیرانی، هواپیمایی بحث تحریم‌های بانکی و ... توضیحات لازم را خواهد خواست و گزارشی را در این باره تهیه و به صحن علنی مجلس ارائه خواهد کرد.

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: همچنین وزارت امور خارجه هر سه ماه یکبار گزارش خود را از روند اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی تقدیم کند و کمیسیون گزارش وزارت خارجه و گزارش تهیه شده خود را جمع‌بندی و به صحن علنی مجلس ارائه خواهد کرد.

حقیقت‌پور در پایان خاطرنشان کرد: طبق برجام باید برنامه 15 ساله توسعه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تدوین شود و کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌تواند برابر با جمع‌بندی‌هایی که داشته در تدوین سند راهبردی 15 ساله در این خصوص فعال باشد تا آمادگی کامل برای انجام نظارت خود داشته باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    به نظر میرسه که مجلسیون دائماً کمیسیون بازی میکنند و یادشون رفته که معادل فارسی کلمه فرانسوی Commission هیات است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس