روسیه در چارچوب برنامه‌های افزایش همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران در دوره پسا برجام، یکی از اولین دفاتر تجارتخانه خارجی خود را در تهران راه اندازی می‌کند.

به گزارش مشرق، کنستانین یفستیوخین مدیر پیشبرد طرح های صادراتی در مرکز صادرات روسیه با اعلام این مطلب گفت: نمایندگی تجارتخانه جدید در ایران برای پیشبرد صادرات روسیه تشکیل و در تعامل با نمایندگی تجاری در ایران کار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یفستیوخین افزود: در چارچوب برنامه جدید، کارآفرینان روسی خواهند توانست کمک های مالی و غیر مالی دریافت کرده و همکاری پرتحرکی را با شرکای ایرانی خود در کوتاه ترین مدت اغاز کنند.
بنا به این گزارش، تا اواسط سال 2016 نماینده مرکز صادرات روسیه برای پیشبرد زیرساخت صادرات این کشور به ایران اعزام خواهد شد.

یفستیوخین تاکید کرد: در صورت بالا بودن نیاز به مجموعه خدمات تجارتخانه در ایران، کار آتی ساختار جدید در چارچوب مشارکت دولت و بخش خصوصی بعید نیست و مرکز صادرات روسیه امکانات بازار ایران را برای تولید کنندگان روسی عالی ارزیابی می کند.

ایران و روسیه که سال 2015 را با حدود یک میلیارد و 700 میلیون دلار ارزش روابط بازرگانی پایان دادند با امضای ده ها توافقنامه همکاری مشترک در اجرای طرح های صنعتی نیروگاه هسته ای و تجاری از جمله صادرات مواد غذایی شرکت های ایرانی به روسیه، در صددند این حجم را تا چند سال آینده به سالانه 10 میلیارد دلار برسانند.

حسن روحانی و ولادیمیر پوتین رییسان جمهوری ایران و روسیه برای گسترش فراگیر روابط و استفاده متقابل از مزیت های دو کشور، تاکنون هفت بار با یک دیگر دیدار و مذاکره کرده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس