کد خبر 524979
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۳

روسیه با هدف مقابله با تهدیدهای ناتو ناوگان خود را در دریای سیاه تقویت می کند.

به گزارش مشرق؛ شبکه تلویزیونی راشا تودی به نقل از مقامهای وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ارتش و ناوگان روسیه در جنوب غربی این کشور در پاسخ به افزایش حضور ناتو در منطقه دریای سیاه، تسلیحات پیشرفته و نیروهای بیشتر در منطقه دریای سیاه مستقر می کند.

بر اساس اطلاعات راشاتودی، ارتش روسیه در منطقه دریای سیاه با نیروهای تازه نفس و زیرساخت های نظامی جدید و تسلیحات پیشرفته تقویت می شود.

هماهنگی اقدامات نیروهای روسیه در مناطق جنوب غرب این کشور از ستاد عملیاتی رزمایش «قفقاز-2016» انجام می گیرد که قرار است در ماه سپتامبر آینده (شهریور ماه سال آینده برگزار شود.

در رزمایش «قفقاز-2016» استفاده از نیروهای مشترک روسیه مستقر در کوه های قفقاز و نیز دریای سیاه پیش بینی شده است و در آن میزان هماهنگی اقدامات ارتش روسیه در این منطقه ارزیابی خواهد شد.

رسانه روسی خاطرنشان کرد: تقویت و استحکام مرزهای جنوب غربی روسیه در واکنش به طرح های ناتو برای افزایش حضور و توان نظامی این پیمان در منطقه و نیز تلاش های مداوم کشورهای غربی در افزایش توان نظامی و رزمی ارتش اوکراین است.

«الگ شودکوف» یک کارشناس نظامی روزنامه روسی نووایا گازتا اعلام کرد به رغم این واقعیت که مجموع توان نظامی نیروهای ناتو و متحدانش، بیش از توان ناوها و نیروهای روسیه در دریای سیاه خواهد بود، اما ارسال و استقرار موشک ها و هواپیماهای روسیه بیشتر در منطقه جلوی تهدیدات جدید را خواهد گرفت.

ناخدا ویاچسلاو تروخاچف سخنگوی ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد در سال گذشته میلادی 15 فروند ناو و زیردریایی جدید در اختیار ناوگان دریای سیاه روسیه قرار گرفت.

وی افزود: ناوهای جدید به موشک های بالدار پیشرفته کالیبر-ان.کا با برد مؤثر 3 هزار کیلومتر مجهز خواهند شد. این تسلیحات در عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه کارایی بسیار بالای خود را نشان دادند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس