کد خبر 525028
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸

نامزد گستاخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با «احمقانه» خواندن توافق هسته‌ای ایران، بار دیگر به مطرح کردن ادعاهای بی‌اساسش علیه کشورمان پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلوزیونی رویترز، دونالد ترامپ در سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت آیووا، با بیان نقاط ضعف‌ دولت اوباما در اظهاراتی گستاخانه گفت: اگر به توافقنامه احمقانه با ایران نگاه کنید می‌بینید که ما به آن‌ها ۱۵۰ میلیارد دلار پرداخت کردیم و آن‌ها در مقابل تنها ۵ زندانی ما را آزاد کردند.

ترامپ با این ادعا که توافق هسته‌ای، توافقی خوب نیست، اظهار داشت: «آن‌ها (ایران) ۵ نفر به ما تحویل دادند و در مقابل ۷ نفر بعلاوه ۱۴ نفر دیگر که در لیست اینترپل قرار داشتند، یعنی مجموعا ۲۱ نفر از ما پس گرفته‌اند.»

وی در ادامه گفت: «آن‌ها (ایرانی) در کنار این معامله این حق را بدست آوردند که هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند. آن‌ها هم از نقطه نظر اقتصادی و هم در زمینه حق فروش نفت حق انجام هر کاری را که دلشان می‌خواهد بدست آورده‌اند. طبیعی است آن‌ها به دنبال توسعه سیستم موشکی و هسته‌ای خود باشند، زیرا ما پول خرید آن را دراختیار آن‌ها قرار داده‌ایم.»

این کاندیدای حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه اظهار داشت: اگر شما نگاهی به موفقتنامه داشته باشید می‌بینید که ۲۴ روز فرصت برای بازرسی تاسیسات هسته‌ای ایران در نظر گرفته شده بود که این بازرسی‌ها را خود ایرانی‌ها انجام دادند و ما به آن‌ها ۱۵۰ میلیارد دلار پرداختیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خوددر ادعاهایی بی‌اساس گفت: «در سایه این توافق ایرانی‌ها عراق را بدست آوردند. ما عراق را به ایرانی‌ها دادیم.»

ترامپ ادامه داد: ما نیروی نظامی عراق را که سال‌ها با ایران درگیری داشتند و هیچکدام در این جنگ به پیروزی نمی‌رسیدند نابود کردیم و با این کار عراق را به عنوان دومین دارنده ذخایر نفت جهان به ایرانی‌ها دادیم. حالا ایرانی‌ها رفتند سراغ یمن و سوریه، آن‌ها سوریه و یمن را هم گرفته‌اند و اگر به مرزهای یمن نگاه کنید می‌بینید که آن‌ها در واقع عربستان سعودی را می‌خواهند. آن‌ها عربستان را می‌خواهند آن‌ها عراق را، سوریه را، یمن را، همه چیز را می‌خواهند. آن‌ها می‌خواهد به یک هیولا تبدیل شوند و رهبری احمقانه آمریکا این فرصت را برای آن‌ها فراهم کرد.»
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    از این مدل آدم تو مملکت خودمون هم زیاد داریم!!!!!!!!!!!
  • مخلوق خدا ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    ایرانیها تمدن دارن ایرانیها انسان دوست هستند ایرانیها خداشناس اسلام محمدی ایرانیها تاریخ پر افتخار دارن اندیشه دارن ظلم ستیزن شماها چی دارین جنگ طلبی جهانخواری کمک به داعش ترور زندانهای مخوف و بشر ازاری تهمت رو.ابط بدون مرز منتهی به خودکشی نفوز جهت تخریب و کودک کشی و یه مچل تاز به دوران رسیده عین تراب البته عین خودت الا ماشالله
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    این عکس ترامپ خیلی باحاله انگار داره میگه فااااا...
  • kambiz ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    ادمهای احمق مثل ترامپ اشتباهات بزرگ زیاد انجام میدن امیدوارم رییس جمهور امریکا بشه چون امکان و ایجاد فتنه رو در امریکا زیاد میکنه انتخابش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس