کد خبر 525000
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶

رادیو انقلاب از فردا پنجشنبه اول بهمن و به صورت 24 ساعته کار خودش را آغاز خواهد کرد و هموطنان عزیز می‌توانند از طریق موج FM ردیف 95.5 مگاهرتز، همچنین از طریق اپلیکیشن تلفن همراه رادیو به نشانی www.iranseda.ir و گیرنده‌های دیجیتال در سراسر کشور این شبکه رادیویی را دریافت کنند.

به گزارش مشرق، رادیو انقلاب از فردا پنجشنبه اول بهمن و به صورت 24 ساعته فعالیتش را آغاز می‌کند و شنوندگان رادیو می‌توانند از طریق موج اف‌ام ردیف 95.5 مگاهرتز، اپلیکیشن‌های تلفن همراه و گیرنده‌های دیجیتال در سراسر کشور این شبکه رادیویی را دریافت کنند. رضا کوچک‌زاده تهمتن، مدیر رادیو گفت و گو با حفظ سمت مدیریت رادیو انقلاب را هم به عهده دارد. به همین بهانه با او به گفت‌وگو نشستیم.

درباره راه‌اندازی رادیو انقلاب بگویید که با چه هدفی شروع به فعالیت خواهد کرد؟

واقعیت این است که عبور انقلاب اسلامی از فضاهای تثبیتی به سمت تمدن‌سازی و حضور نسل سوم و چهارم انقلاب که پیوستگی زمانی به مفهوم انقلاب نداشته، ضرورت بازخوانی انقلاب در قالب تصویرهای بزرگ و هویت مند را ضروری می‌سازد و تاسیس رادیویی موضوعی و موسمی با محوریت انقلاب با عنوان رادیو انقلاب که بتواند حامل این ایده کلان باشد، ضرورت داشت.

از سوی دیگر آمادگی ذهنی عموم جامعه در مواجهه با ایام‌الله دهه فجر و نوستالژی رویدادهای معطوف به انقلاب اسلامی که تبدیل به یک جشن ملی و مناسک ملی شده، همیشه جاذبه خاصی داشته است و این امر امسال به همراه اتصال آن به ایام انتخابات به عنوان کانون «مردم‌سالاری دینی» و مشارکت فعال مردم در سرنوشت‌شان، از ابعاد توجه مضاعف مردم بوده و به عنوان مهم ترین دستاورد راهبردی، تاسیس یک شبکه مجزا و مستقل را توجیه می‌کند.

پس با این تعریف ما نیاز به تجارب جدید داریم؟

بله، به نظر می‌رسد نگاه خاص و روایت جامعی از انقلاب در چارچوب یک گفتمان متمرکز و همه جانبه تجربه جدیدی است که می‌تواند به تصویر سازی‌های کلان از انقلاب در اذهان افکار عمومی منجر شود و به شکل مناسب‌تری حامل مفهوم کلان انقلاب در روند نظام جمهوری اسلامی باشد.

با توجه به این که برخی معتقدند عصر رادیو تمام شده، آیا تاسیس شبکه جدید می‌تواند مخاطبان را همراه کند؟

با این نظر موافق نیستم، بسیاری از متخصصان رسانه‌ای معتقدند مخاطب رادیو در ذهن خود همواره به دنبال برنامه رادیویی حرکت نمی‌کند بلکه بیشتر در پی ردیابی شبکه خاص است. لذا به نظر می‌رسد ایجاد شبکه رادیویی انقلاب عملا یک فضای تسهیل شده‌ای را برای مخاطب این رسانه برای ردیابی موضوع انقلاب اسلامی و ان شاء‌الله در ادامه با موضوع انتخابات فراهم می‌کند.

قالب برنامه‌ها در رادیو انقلاب چگونه خواهد بود و موضوعات را برچه مبنایی انتخاب می‌کنید؟

سعی کردیم با کمک همکاران ابتدا ظرفیت‌های متنوع ایده‌ها و سوژه‌های مرتبط با گفتمان انقلاب اسلامی را شناسایی و در ادامه برای بازنمایی آنها از همه قالب‌های برنامه‌سازی اعم از برنامه‌های ترکیبی و مجله‌ای، میزگرد، مستند و نمایش استفاده کنیم تا بتوانیم تصویری یکپارچه از مناسک ملی جشن های انقلاب را به شنوندگان تقدیم کنیم . البته در کنار آن می‌خواهیم با انعکاس حضور مردم در برنامه‌های جشن ملی دهه فجر و بهره‌گیری موثر از موسیقی و ترانه‌های ملی و محلی و انقلابی، فضای جذاب و پر تحرک رادیویی برای شنوندگان ایجاد کنیم.

رویکرد و محور برنامه‌ها در رادیو انقلاب چیست؟

راهبرد و رویکرد محوری ما در رادیو انقلاب که جهتگیری موضوعی برنامه‌های ما را هم مشخص می‌کند، ترویج و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است؛ با تمرکز بر هدف مرکزی و متعالی این گفتمان یعنی شعار «ما می‌توانیم» منطبق بر رهنمود مقام معظم رهبری.

در کنار برنامه‌های گفت و گو محوری مانند «پیدا و پنهان»، «عیار اندیشه»، «شکوه پیشرفت»، «از سراب تا واقعیت»، «خط نفوذ»، «روشنای بیداری» و دیگر برنامه‌ها که در موضوعات مرتبط با گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بویژه علم و فناوری داریم و البته برنامه‌های مستند ویژه بهمن 57 و سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی که می‌تواند برای شنوندگان جذاب باشد.

ان‌شا‌ءالله از برنامه‌های تعاملی که مخاطب می‌تواند با بیان دیدگاه‌های خود حضور فعال و پر رنگی در برنامه داشته باشد هم غافل نشدیم و با تاکیدی که مقام محترم معاونت صدا در این زمینه داشتند، با طراحی پنج برنامه زنده 90 دقیقه‌ای سعی کردیم از ظرفیت خوب مخاطبان هم استفاده کنیم که مخاطبان می‌توانند از طریق شماره تماس‌هایی که در برنامه‌ها اعلام می‌شود یا سامانه پیامکی یا از طریق کانال تلگرام شبکه به نشانی @radioenghelab با همکاران ما در ارتباط باشند و دیدگاه‌های خود را بیان کنند.

رادیو انقلاب در طول روز چند ساعت برنامه خواهد داشت؟

رادیو انقلاب از فردا پنجشنبه اول بهمن و به صورت 24 ساعته کار خودش را آغاز خواهد کرد و هموطنان عزیز می‌توانند از طریق موج FM ردیف 95.5 مگاهرتز، همچنین از طریق اپلیکیشن تلفن همراه رادیو به نشانی www.iranseda.ir و گیرنده‌های دیجیتال در سراسر کشور این شبکه رادیویی را دریافت کنند.


منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس