دبیر شورای عالی امنیت ملی، ائتلاف‌ها علیه کشورهای اسلامی را بی حاصل دانست و گفت: ایجاد الگوی همگرایی منطقه‌ای با مشارکت و تفاهم همه کشورها تنها راهبرد تاثیر گذار در ایجاد امنیت است.

به گزارش مشرق، «راحیل شریف» رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان عصر امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مسائل منطقه‌ای و همکاری‌های دفاعی و راهبردی گفتگو کرد.

شمخانی با اشاره به روابط گسترده و سازنده دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد: تهدیدات ناشی از گسترش حضور گروه‌های تروریستی در منطقه نیازمند افزایش همکاری‌ها و پیگیری راهبردهای نوین مبتنی بر بهره گیری از ظرفیت تمام کشورهای منطقه است.

وی با تقدیر از نقش مثبت و موضع مناسب پاکستان در عدم ورود به جنگ با مردم یمن خاطر نشان کرد: افزایش تنش و درگیری و اتلاف سرمایه‌های کشورهای اسلامی تنها به سود دشمنان اسلام و موجب قدرت یافتن گروه‌های تروریستی است.

نماینده مقام معظم رهبری تفکری که موجب می‌شود مسلمانان به نام اسلام یکدیگر را تکفیر کرده و از بین ببرند را خطرناکتر از اصل نیروهای تکفیری دانست و تاکید کرد: این تفکر داعش ساز، خطری برای تمام مسلمانان اعم از شیعیان و اهل سنت است.

وی با تاکید بر بی حاصل بودن ائتلاف‌هایی که اهداف آن علیه کشورها و ملتهای مسلمان است، آن را بی حاصل و غیرقابل دوام عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد الگوی همگرایی منطقه‌ای با مشارکت و تفاهم همه کشورها تنها راهبرد تاثیر گذار در ایجاد امنیت و ثبات پایدار است.

دریابان شمخانی گفت: قدرت و توان نظامی ایران و پاکستان تاکنون عاملی بازدارنده در برابر بسیاری از شیطنت‌ها و توطئه‌های خارجی بوده و این توان همچنان در خدمت دفاع از منافع جهان اسلامی و حفظ وحدت و ثبات در منطقه باقی خواهد ماند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حضور اشرار و گروه‌های مسلح در مرزهای میان دو کشور تاکید کرد: این ناامنی‌ها کاملاً هدایت شده و مبتنی بر برنامه‌های سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورها و به منظور ممانعت از توسعه اقتصادی و روابط تجاری-فرهنگی بین دو کشور صورت می‌گیرد.

وی فرصت پیش رو پس از برجام را زمینه مناسبی برای تکمیل طرح‌های اقتصادی و عمرانی مشترک دانست و تصریح کرد: با امنیت و ایجاد ثبات در مرزهای مشترک شاهد ریشه کن شدن فقر، قاچاق کالا و سوخت و شکوفایی اقتصادی منطقه و بهره مندی مردم و از میان رفتن زمینه‌های جذب اشرار و گروههای تروریستی خواهیم بود.

«راحیل شریف» رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان نیز در این دیدار با عمیق و گسترده خواندن روابط ایران و پاکستان خاطر نشان کرد: با تهدیدات تروریستی و امنیتی در منطقه و به ویژه مرزهای مشترک دو کشور با تمام قدرت مقابله می‌کنیم.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات گسترده ارتش پاکستان در مقابله با گروههای تروریستی در منطقه وزیرستان افزود: همکاری مشترک ایران و پاکستان در زمینه‌های اطلاعاتی، امنیتی و مرزی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در ناامن سازی منطقه برای گروههای تروریستی داشته باشد.

راحیل شریف افزایش سطح تعاملات و همکاری‌های دوجانبه برای استقرار امنیت در منطقه را ضروری دانست و افزود: امنیت ایران و پاکستان را کاملاً به هم پیوسته و مشترک می‌دانیم و با قاطعیت در برابر هرگونه عامل تهدید کننده امنیت جمهوری اسلامی ایران خواهیم ایستاد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس