وزیر خارجه آلمان امروز از تصمیم اتریش مبنی بر بستن مرزهای خود بر روی مهاجران انتقاد کرد.

 به گزارش مشرق، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان از سیاست‌های اتریش مبنی بر بستن مرزهای خود بر روی پناهجویان به شدت انتقاد کرد.

وی عصر امروز در این مورد به خبرنگاران خارجی گفت: «بستن مرزها راهکار حل بحران مهاجران نیست. پیشنهاد من این است که ما نباید این را فراموش کنیم که بحران مهاجران فقط با یک راهکار حل نمی‌شود.»

قرار است به همین‌منظور در آینده نزدیک نشستی برگزار شود. اشتاین‌مایر گفت: «اینکه آیا اتریش می‌تواند چنین اقدامی انجام دهد و اتریش چه وظیفه‌ای دارد به این بستگی دارد که در این نشست چه تصمیمی گرفته می‌شود.»

به تازگی «یوحانا میشل لیتنر» وزیر کشور اتریش طی اظهاراتی اعلام کرد: «اتریش از هفته آینده قصد دارد همانند آلمان از ورود مهاجران و پناهجویانی که می‌خواهند از طریق خاک این کشور خود را به منطقه اسکاندیناوی برسانند، جلوگیری کند.»

وزیر کشور اتریش این تصمیم را نتیجه سیاست مقامات آلمان دانست و اعلام کرد که این کشور شمار زیادی از متقاضیان پناهندگی را در خاک خود پذیرفته که البته اغلب آنها تمایلی به ماندن در خاک آلمان نداشته‌اند و قصد داشتند از آنجا به سایر کشورهای اروپایی به ویژه کشورهای شمال اروپا بروند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس