محمدرضا شریفی‌نیا در نشست تقدیر از عوامل سریال «کیمیا» در خبرگزاری تسنیم گفت: ما امروز یک اقلیت فعال در رابطه با کارهایی که در صداوسیما می‌شود داریم که تا اثری تولید می‌شود شروع به مخالفت می‌کنند.این افراد و اصل مطلب را فدای یک سری نکات ریز می‌کنند.

به گزارش مشرق، مراسم تقدیر از عوامل سریال «کیمیا» با حضور عوامل سریال، مسعود بهبهانی نیا، نویسنده؛ جواد افشار، کارگردان؛ محمدرضا شفیعی، تهیه کننده و بازیگران سریال، محمدرضا شریفی نیا، حسن پورشیرازی، سوگل طهماسبی، علی شادمان، رضا توکلی برگزار شد.

پورشیرازی: از مردم عزیز خرمشهر برای کمک در ساخت سریال کیمیا سپاسگذارم

حسن پورشیرازی، بازیگر نقش فرخ در بخش دیگری از این نشست گفت: تشکر میکنم که ما را به این نشست دعوت کردید. حرف خاصی ندارم و خوشحالم که در این مجموعه و خدمت دوستان بزرگ خودم بودم. از تک تک بچه ها که زحمت کشیدند به خصوص بچه‌هایی که نیستند و کمتر هستند و شاید یک ذره ناراحت هم بشوند و بچه‌هایی که در خرمشهر با ما همکاری کردند و مردم عزیز خرمشهر سپاسگزارم.

توکلی: سریال کیمیا فصل‌ تازه‌ای از سریال‌سازی در ایران را باز کرد

رضا توکلی، بازیگر نقش تورج در این سریال نیز گفت: از همه عوامل خصوصا آقای افشار که این اطمینان را به ما کرد تشکر می‌کنم. جای بسیاری از دوستان هم در این نشست خالی است. تصور من آن است که بعد از مدت‌ها اتفاق قابل توجهی در تلویزیون صورت گرفته و کیمیا فصل تازه‌ای را در سریال سازی باز می‌کند. سال‌های سال به دنبال آن بودیم که سریال‌های بالای 50 قسمت بسازیم و بالاخره کیمیا این فصل تازه را باز کرد.

وی افزود: تماشاگر هم به این مسئله نیاز دارد. تماشاگر سخت‌بین شده به این معنی که شبکه‌های زیادی برای انتخاب دارد. با تمام این شرایط شکل‌گیری و نمایش سریال کیمیا جای بسی خوشحالی دارد و به همه بخاطر سریالی که ساخته شد و تماشاگر را نشاند تبریک می‌گویم. مردم خودشان را در سریال کیمیا دیده‌اند. مردم با بخش‌های جنگ سریال هم رابطه خوبی برقرار کرده‌اند به این دلیل که آقای افشار خود از رزمندگان دفاع‌مقدس بوده‌اند و به همین دلیل قسمت جنگ بسیار خوب درآمده است. آقای افشار پیش از این گفتند که جنگ را کاری نداشته باشید و من به آن مستقل نگاه می‌کنم و این درایت کارگردان است.

توکلی در پایان گفت: حرفی ندارم جز اینکه امیدوارم از این اتفاقات دوباره بیفتد چرا که دنیا نیز به همین سمت می‌رود. بچه‌های صداوسیما و مسئولان باید قبول کنند که ستون‌ها و فوندانسیون‌ها برای سریال‌های بالای 250 قسمت بریزیم. دفاع‌مقدس هنوز ابعاد بسیاری دارد که به سراغ آنها نرفته‌ایم. حتی مواردی ظریف و عاطفی که در جنگ بود هنوز کار نشده است. امیدواریم که اتفاقات بهتری بیفتد و من از تمام عوامل ممنونم. آقای پورشیرازی هم بسیار خوب کار کردند و ما خدمت همه عوامل درس پس دادیم.

طهماسبی: آقای افشار پیش از هر سکانس دقایقی از خاطرات انقلاب و دفاع‌مقدس خود برای عوامل تعریف می‌‌کردند

سوگل طهماسبی، بازیگر نقش نرگس در سریال کیمیا نیز گفت: من از اینکه ما را دعوت کردید بسیار تشکر می‌کنم و همچنین از اینکه تحلیل بسیار خوبی را انجام داده و تمام نکات مدنظر را گفتید هم تشکر می‌کنم. من به نمایندگی از خانم‌های سریال کیمیا در اینجا حضور دارم. جای خانم شریفی‌نیا در این سریال بسیار خالی است چرا که بسیار باانرژی نقش بازی کردند.

طهماسبی ادامه داد: ما در دوران پیش از انقلاب نبوده و آن را لمس نکردیم اما آقای افشار پیش از هر سکانس دقایقی از خاطراتشان برای ما می‌گفتند و این باعث می‌شد که ما در آن صحنه‌ها واقعا احساس کنیم در آن فضا هستیم. ما مدیون آقای افشار و بهبهانی هستیم که متن را بسیار خوب نوشته بودند که ما احساس کنیم در آن فضا هستیم.

شادمان: من بچه ایلام و خاطرات جنگ هستم؛ شخصیت کیمیا در روند فیلم پخته‌تر شد

همچنین علی شادمان بازیگر نقش کیوان در این سریال در سخنانی گفت: شخصیت کیوان در زمانی که متن فیلم‌نامه را می‌خواندم برایم جذابیت بسیاری داشت و نکته مهم آن نزدکی بسیارش به واقعیت بود و این واقعی‌تر بودن سبب شده بود که این شخصیت برای بیننده بسیار ملموس باشد. 

وی افزود: این شخصیت در روند داستان تکامل پیدا می‌کند. شخصیت او قبل از انقلاب با فضای شاد و سرحالی شروع می‌شود که با دوستانش معاشرت داشته اما به مرور قصه جلو می‌رود و اتفاقاتی در خانواده پیش می‌آید که باعث می‌شود او ذره‌ذره پخته‌تر شود. بخش اصلی شکل‌گیری شخصیت کیوان از زمانی بود که بحث‌های انقلابی شکل می گیرد و شهرام کشته می‌شود و وارد بحران اعدام مادرش می شود. از آنجا به نظرم کیوان پخته می شد و روبه جلو می رویم تا به جنگ می‌رسیم.

شادمان: جواد افشار را کیوان زنده‌ می‌دانم

بازیگر نقش کیوان ادامه داد: شخص من هم از این وقایع به دور نیستم چون من هم در جایی بزرگ شدم که هنوز که هنوز است اتفاقاتی که در جنگ برایش پیش آمده در جامعه‌اش نمود دارد. من در ایلام به دنیا آمدم و بزرگ شدم و هم اینکه فرزند پدری هستم که جانباز است. من با خاطرات پدرم بزرگ شدم. آن دوران را لمس نکردم اما درک کرده‌ام. همین باعث شد که کیوان برای من خیلی آشناتر باشد.

شادمان در پایان گفت: پوسته اصلی شخصیت کیوان را یک چیز درست تشکیل داده بود که فقط نیاز به یکسری ریزه کاری‌ها داشت. من در واقع جواد افشار را کیوان زنده می‌دانم و ایشان بسیار به من کمک کردند. همه چیز دست به دست هم داد تا این شخصیت شکل بگیرد.

شریفی‌نیا: خوشحالم که یک گوشه‌ «سریال کیمیا» هم سهم من شد

محمدرضا شریفی‌نیا دیگر بازیگر سریال کیمیا نیز در بخش دیگری از نشست گفت:  آقای افشار می گشتند که یا همینگوی را پیدا کنند یا نوه اورسن ولز را و بالاخره ما نوه همینگوی را پیدا کردیم. من خیلی خوشحالم که در این کار یک گوشه‌ای هم سهم من شد. این سریال بحث بسیار جذابی برای این روزهای مملکت ما است که واقعا شاید جای یک همچین سریال‌هایی برای ارتباط آدم‌های امروز با آدم‌هایی که قبلا زحمات زیادی کشیده‌اند، خالی بود. جوان‌های امروز ما را نیز اینچنین قصه‌‌ای جذب می‌کند.

شریفی‌نیا ادامه داد: ما امروز یک اقلیت فعال در رابطه با کارهایی که در صداوسیما می‌شود داریم که تا اثری تولید می‌شود شروع به مخالفت می‌کنند. اینگونه افراد دسترسی زیادی به شبکه های مجازی دارند. در کنار اینها نیز یک اکثریت خاموش داریم که طرفدار ماجرا هستند اما در شبکه‌های اجتماعی حضور نداشته یا اصلا نیازی نمی‌بینند که وارد شبکه‌های اجتماعی شوند. آن اقلیت فعال تلاش می‌کنند که تاثیر یک کار جذاب و خوب را خراب کنند.

شریفی‌نیا: خوشحالم که یک گوشه‌ سریال کیمیا هم سهم من شد

شریفی‌نیا: هجمه‌ عده‌ای حداقلی به سریال کیمیا نشان از درستی انجام کار است

وی افزود: هرچه این افراد اقدامات خودشان را علیه یک اثر مضاعف می‌کنند نشان از آن است که کار خوبی شکل گرفته و کار خوبی انجام شده است. آدم حس می‌کند که چقدر درست رفتار شده و گروه کار درستی انجام داده که مورد هجوم این افراد قرار می‌گیرند. این افراد از یک چیز ساده نمی گذرند و اصل مطلب را فدای یک سری نکات ریز می‌کنند.

شریفی‌نیا با اشاره به تاثیرات سریال کیمیا در جامعه گفت: سریال کیمیا اتفاقی در جامعه ما بود که مدت‌ها بود شکل نگرفته بود و این کار در حقیقت بسیار کوبنده و روان پیش رفت. بنظرم این اثر تاثیر خود را گذاشته و واکنش‌ها به سریال گویای همه این مسائل است. البته با توجه به بودجه و زمانی که می‌گذارند و شرایطی که برای این کار وجود دارد به هر حال ما دچار یکسری کمبودها هم هستیم.

این بازیگر ادامه داد: موضوعی که این فیلم مطرح می‌کند شاید مهم‌ترین مسئله‌ای است که جامعه امروز ما با آن مواجه است. نسل کنونی خودشان زائیده همین نسل آدم‌های این سریال هستند. شخصیت من هم در کنار این افراد شکل می‌گیرد. شخصیتی که بعد از مدت‌ها وارد شده، جرقه‌ای ایجاد کرده، آتشی در جان شخصیت‌های فیلم می‌اندازد و بعد از آن می‌میرد.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    1 0
    قسمت خرمشهرش خیلی قشنگ بود مظلومیت خرمشهر و استقامت مردم قهرمان خرمشهر رو خیلی خوب احساس می کردیم مادرم که جنگو دیده خیلی گریه می کرد موقع دیدن این صحنه ها شادمان درست میگه هنوزم تو شهرمون ایلام اثرات جنگ هست تو تمام شهرهای جنگ زده خاطراتش هست دفاع قهرمانانه ی ملت ایران فراموش نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس