کد خبر 524169
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰

پیشکوست استقلال می‌گوید هیات مدیره استقلال در سال 86 بنا به دلایلی اجازه حضور او و رضا احدی را در استقلال ندادند و پس از آن هم هیچ گاه احدی به نیمکت استقلال نرسید.

به گزارش مشرق، مجید نامجو مطلق هم‌بازی سابق مرحوم رضا احدی با عرض تسلیت این ضایعه به ورزش ایران گفت: امثال احدی در این فوتبال زیاد هستند. او در شرایطی از دنیا رفت که عده‌ای او را از فوتبال خارج کرده بودند. امیدوارم شرایط هموار شود تا دیگر پیشکسوتان استقلال هم دچار چنین روزی نشوند. باید قدر پیشکسوتان خود را بدانیم و از آن‌ها حمایت کنیم. باید پس از این اتفاق با خانواده او همدردی کرد.

بازیکن سابق استقلال احدی را یکی از نجیب‌ترین کاپیتان‌های سال‌های نه چندان دور استقلال دانست و افزود: او در عین حال یکی از فنی‌ترین بازیکنان استقلال بود. افتخار بازی در کنار او را دارم. زمانی که در سال 64 او در آلمان بازی می‌کرد و مقطعی به ایران آمده بود، استقلال شروع خوبی در لیگ نداشت. به همین دلیل احدی به استقلال پیوست و بازی‌های بسیار درخشانی را از خود به نمایش گذاشت و در پایان هم قهرمان لیگ شد.

او در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در سال 86 و پس از جایگزینی مرحوم ناصر حجازی احدی و او گزینه پیشنهادی حجازی برای حضور در کادر فنی بود اما هیات مدیره وقت استقلال با این استدلال که آن‌ها سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را هم دارند، هیچ گاه اجازه نشستن احدی بر روی نیمکت این باشگاه را ندادند، گفت:‌ کم و کیف این اتفاق را نمی‌دانم اما در آن سال حجازی پیشنهاد حضور بر روی نیمکت استقلال را به ما داده بود. حال هیات مدیره آن موقع استقلال خیال‌شان راحت باشند و از این پس می‌توانند راحت بخوابند. احدی هیچ وقت نتوانست به نیمکت استقلال برسد.

نامجو مطلق درباره اینکه از این پس چه کار باید کرد، گفت: همیشه می‌گویند پهلوان زنده را عشق است. باید یک روزی این تابو شکسته شود. اگر می‌خواهیم فوتبال‌مان حرفه‌ای شود باید از باشگاهی مانند بایرن مونیخ الگوبرداری کنیم. آن‌ها واقعا عزت و احترام پیشکسوتان خود را حفظ کنند. در فوتبال ایران چنین مسائلی وجود ندارد. هرچقدر هم که بگوییم نرود میخ آهنین در سنگ. نباید اجازه دهیم پیشکسوتان بعدی هم مانند رضا شوند. رضا درگذشت اما استقلال پیشکسوتان زیادی دارد و باید هوای آن‌ها را داشته باشیم. اینکه از همه آن‌ها به عنوان مربی استفاده کنیم پیشنهاد غیر معقولی است اما در بحث استعدادیابی می‌توانند به استقلال کمک کنند.

او اضافه کرد: برای مثال بیژن طاهری فردی است که توانایی زیادی در مربی‌گری دارد و چرا باید در خانه بنشیند. ظرفیت مربی‌گری او بالاست و باشگاه می‌تواند امثال او را به کار بگیرد تا به نوعی از فعالیت ورزشی دور نمانند و روزگار خود را هم بگذرانند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس