کد خبر 523760
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با یک شبکه خبری گفت که ایران به تعهدات خود عمل کرده است و شرایط کنونی زمینه را برای اعتماد‌آفرینی مساعد می‌کند.

به گزارش مشرق، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» با اشاره به آغاز اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: «ایران به تعهدات خود عمل کرده است.»

وی در این مورد گفت:‌ «این خبر خوبی برای جهان است، آنهم در شرایطی که  اخبار خوب کم است. موضوع مهم این است که روابط دوجانبه دشوار بهبود می‌‌یابد و ما می‌بینیم که دیپلماسی و روابط چند جانبه جواب می‌دهند و این به خودی خود مسئله مهمی است همچنین چنین مواردی این امکان را فراهم می‌کنند که اعتماد ایجاد شود. این وضعیت برای ما اروپایی‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد اگر این مورد در منطقه هم تکرار شود.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «ما هر روز می‌بینیم که در سوریه و خاورمیانه چه رخ می‌دهد بنابراین اگر این توافق در آینده به ایجاد فضا و (ارتقای) روابط 2 جانبه بهتر کمک کند؛ نظیر آنچه در روابط ایران و آمریکا رخ داد در این صورت چنین واقعه‌ای خبری ویژه خواهد بود به ویژه برای ما اروپایی‌ها.»

موگرینی گفت‌وگو را با اشاره به روابط اروپا با ایران ادامه داد و گفت:‌ «اروپا همواره پیش از اعمال تحریم‌ها و دیگر مشکلات در خط مقدم ارتباط فرهنگی و اقتصادی با ایران بوده است و از امروز من انتظار دارم که روابط اقتصادی با ایران به حالت قبل برگردد و بازارهای ایران، سرمایه‌گذاری اروپایی‌ها را جذب کند و من آمادگی دارم که گروه‌ها و کمیسیون‌های اروپایی را برای فعالیت‌های مختلف در ایران در هر زمینه‌ای که بتوان فعالیت کرد، هدایت کنم. دیگر منافع، فقط مربوط به ایران و اروپا نیست و به منطقه مربوط می‌شود و آن هم این است که دیپلماسی نتیجه می‌دهد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    ظریف جان دوستت داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس