کد خبر 523399
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۸

وزیران خارجه فرانسه و انگلیس، بامداد یکشنبه بعد از اعلام رسمی روز اجرای «برجام» در بیانیه‌هایی ضمن استقبال از آن بر ضرورت نظارت بر اجرای این توافق تأکید کرده‌اند.

 به گزارش مشرق، «لوران فابیوس»، وزیر خارجه فرانسه می‌گوید این کشور به دقت، پایبندی ایران به اجرای توافق جامع هسته‌ای، موسوم به «برجام» را تحت نظر خواهد داشت.

به گزارش رویترز، آقای «فابیوس» با استقبال از فرا رسیدن روز اجرای «برجام»، آن را گامی مهم در راستای تلاش‌های بین‌المللی برای کنترل اشاعه هسته‌ای عنوان کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه گفت: «فرانسه با قاطعیت سازنده، نقش به سزایی در به پایان رسیدن این توافق داشته است. پاریس، به دقت هشیار خواهد بود که این توافق، کاملا رعایت شده و اجرا شود.»

اظهارات وزیر خارجه فرانسه، ساعتی بعد از مطرح شد که «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران و «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز اجرای سند «برجام» را اعلام کردند. قبل‌تر از آن، «یوکیا آمانو»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام را تأیید کرده بود.

«فرانک اشتاین‌مایر»، وزیر خارجه آلمان هم با ابراز خوشحالی از اجرای توافق هسته‌ای ایران، گفت اجرای «برجام» لحظه‌ای تاریخی برای دیپلماسی است.

«فیلیپ هاموند»، وزیر خارجه انگلیس، نیز از روز اجرای برچام استقبال کرد و گفت که این توافق، خاورمیانه و جهان را به مکانی امن‌تر تبدیل می‌کند. او اضافه کرد: «برنامه هسته‌ای ایران، به طرز محسوسی به عقب برگردانده شده است.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس