کد خبر 522514
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۷

یک مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: ۲۱ دشت از ۴۰ محدوده مطالعاتی خراسان جنوبی ممنوعه و برداشت آب از این مناطق ممنوع است.

به گزارش مشرق، فاطمه شهابی فرد با اعلام اینکه دشت میغان-دهنو در استان خراسان جنوبی ممنوعه اعلام شد اظهارداشت: تحلیل داده‌های شبکه سنجش آب استان گویای افت سطح آب در دشت میغان-دهنو است و این افت آب مربوط به سال‌های ۸۵ تا ۹۴ است که به طور متوسط سالانه سطح آب زیرزمینی منطقه به میزان ۰.۲۲ متر و متوسط کسری حجم مخزن معادل ۴.۵ میلیون مترمکعب در سال بوده است.

وی افزود: بر اساس این گزارش دفتر مطالعات پایه آب منطقه‌ای استان، پیشنهاد ممنوعه شدن دشت میغان-دهنو را برای حفاظت و پیشگیری از خسارت بیشتر به مدیریت منابع آب کشور ارسال کرد که پس از پیگیری ها و انجام مراحل قانونی در آذرماه سال جاری با این پیشنهاد موافقت شد.

شهابی فرد گفت: برای جلوگیری از افزایش برداشت آب از این دشت بر اساس قانون توزیع عادلانه آب حفر چاه عمیق، نیمه عمیق و احداث قنات یا هرگونه افزایش بهره برداری از منابع آب، در این دشت از تاریخ مذکور به مدت ۴ سال ممنوع است.

وی با اشاره به وجود ۴۰ محدوده مطالعاتی در استان تعداد دشت‌های ممنوعه را ۲۱ دشت اعلام و اضافه کرد: در این میان ۲ دشت سده و سرایان ممنوعه بحرانی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    تنها راه مبارزه با كم آبي كه دشمنان سرزمينمان روي اين مشكل مانور زيادي ميدهند و نقشه شوم ايجاد جنگ قومي و قبيله اي و درنهايت تجزيه كشور را در سر ميپرورانند همانا ايجاد پليس آب تحت فرماندهي معظم كل قوا و برخورد قاطع با متخلفين در اين زمينه هستش
  • هادی ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    آب اگه کمه همش کار خود این ملته،طرف آب تصفیه رو باز میکنه 2 ساعت ماشین میشوره،میره حموم خوابش میبره والا من نمیدونم اینهمه آب تصفیه میره زمین چطور کفاف میده این منابع آب ،این ملت باید بره آبو تو بطری بخره مثله اروپا اونوقت بفهمه که بله،چه نعمتی الان تو دستشونه -______________-

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس