برای اولین بار در آمریکا، صندوق بازنشستگی «کلیسای یونایتد متودیست» دومین کلیسای بزرگ پروتستان این کشور، در اعتراض به شهرک‌سازی‌ها و نقض حقوق بشر ‌۵ بانک اسرائیلی را تحریم کرد.

 به گزارش مشرق، برای اولین بار در تاریخ اقدامات کلیساهای آمریکایی، یک کلیسای بزرگ پروتستان این کشور 5 بانک اسرائیلی را در لیست سیاه تحریم خود قرار داد.

«کلیسای یونایتد متودیست» متعلق به فرقه پروتستان است که در قرن ۱۹ میلادی تاسیس شد و بر اساس آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۱۴، این کلیسا در سراسر جهان ۱۲ میلیون عضو دارد که ۷.۲ میلیون عضو آن در آمریکا حضور دارند.

این کلیسا در آمریکا پس از «کنوانسیون باپتیست جنوبی»، دومین کلیسای بزرگ فرقه پروتستان در ایالات کتحده آمریکا محسوب می‌شود.

حالا خبر رسیده که صندوق بازنشستگی این کلیسای بزرگ پروتستان در آمریکا به دلیل نقض حقوق بشر و دخالت در سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌های شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی، ۵ بانک اسرائیلی را در لیست تحریم‌ها قرار داده است.

در گزارش رسانه‌ها در اینباره آمده است: «این اعتقاد وجود دارد که این اولین بار است که صندوق بازنشستگی یک کلیسای بزرگ آمریکایی درصدد اقدام برای ممنوعیت سرمایه‌گذاری در بانک‌های اسرائیلی می‌کند و این اقدام به عنوان اقدامی مهم در کارزار بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم(اسرائیل) توصیف شده است».  

کارزار «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل»(بی‌دی‌اس)، کمپینی بین‌المللی برای فشار بر تل‌‎آویو در موضع اشغال و شهرکسازی در اراضی فلسطینی است و بنیامین نتانیاهو درباره این کمپین گفته بود که قصد طراحان آن «نابودی اسرائیل» بوده است.

کلیسای متودیست آمریکا همچنین اعلام کرده شرکت اسرائیلی «شیکین و بینوی» را به دلیل فعالیت در شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطینیان تحریم کرده است.

این کلیسای مطرح پروتستان آمریکایی خبر داده به دلیل نقض حقوق بشر،‌۳۹ شرکت از کشورهای مختلف را در لیست تحریم‌های آینده خود قرار داده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس