یک روزنامه انگلیسی از تصمیم یکی از افراد خانواده دیزنی برای صرف نظر از دریافت سهم ارث خود و تحریم اسرائیل خبر داد.

گروه بین‌الملل مشرق- روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مقاله‌ای از تصمیم یکی از وارثان و سهامداران این شرکت در تحریم اسرائیل خبر داد.

"ابیگیل دیزنی" نوه برادر "والت دیزنی" انیماتور مشهور و بنیان‌گذار شرکت "والت دیزنی" علناً دریافت سهم سود خانوادگی خود را که حاصل از فعالیت‌های یک شرکت اسرائیلی بود متوقف کرد. دیزنی معتقد است این شرکت اسرائیلی از "منابع طبیعی اشغال‌شده" توسط اسرائیل استفاده می‌کند.

تحریم اسراییل توسط یکی از سهام داران شرکت دیزنی

تصمیم او برای اهدای سود متعلقه و همچنین کمک‌های مالی به ارزش سهام خود در شرکت تولید لوازم آرایشی "آهاوا" به "گروه‌هایی که برای پایان دادن به این بهره‌برداری‌های غیرقانونی تلاش می‌کنند" کمک بزرگی است به طرفداران حقوق بشر که تجارت با اسرائیل و شرکت‌های مستقر در منطقه تحت اشغال کرانه باختری را تحریم کرده‌اند.

آهاوا یک شرکت شناخته‌شده اسرائیلی است و محصولات مراقبت از پوست خود را با استخراج مواد معدنی و گل و لای از "بحر المیت" تولید می‌کند و در فروشگاه‌های خود در آلمان، مجارستان، فیلیپین و سنگاپور به فروش می‌رساند.

در حالی که دفتر اصلی آهاوا در سرزمین‌های اشغالی مستقر است، کارخانه اصلی این شرکت در شهرک "میتزپه شالم" در دره اردن است. "چه کسی سود می‌برد" که یک سازمان غیردولتی و ضد اشغالگری است در چارچوب قانون آزادی اطلاعات از ارتش اسرائیل اعتراف گرفته که شرکت آهاوا مجوز استخراج گل ​​و لای از سواحل بحر المیت در کرانه باختری را دریافت کرده است. گفته می‌شود شرکت "شمراک هولدینگز" متعلق به خانواده دیزنی سرمایه‌گذاری به ارزش حدود 12 میلیون دلار در شرکت آهاوا دارد.

تحریم اسراییل توسط یکی از سهام داران شرکت دیزنی

در بیانیه صادر شده توسط خانم دیزنی آمده است: استفاده از این منابع اشغالی در "تناقض مستقیم" با هر دو کنوانسیون 1907 لاهه و کنوانسیون ژنو است که بهره‌برداری از منابع طبیعی در سرزمین‌های اشغالی را ممنوع کرده است. شهرک‌سازی‌های اسرائیل نیز تحت قوانین بین‌المللی و از منظر بسیاری از کشورهای جامعه بین‌المللی، از جمله انگلیس غیرقانونی شمرده می‌شود.

خانم دیزنی در بیانیه خود می‌گوید: "اگرچه من به دلیل محدودیت‌ها و پیچیدگی‌های حقوقی و مالی در حال حاضر قادر به لغو سرمایه‌گذاری در شرکت آهاوا نیستم، اما مجموع مبلغ سود سرمایه‌گذاری را که در طول این مدت به من می‌رسد و همچنین مقداری بودجه را به عنوان کمک مالی به سازمان‌هایی خواهم داد که برای پایان دادن به این بهره‌برداری‌های غیرقانونی تلاش می‌کنند."



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    Bravoooooooooooooooooooooo
  • مهدی ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    دمش گرم. همیشه از بچگی عاشق کارتون های دیزنی بودم
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    سران به ظاهر مرد عرب توجه نمایند.
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    دریای مرده ؟!!! بحرالمبیت ؟!!
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    1 0
    عزیزم دیزنی ها یهودی اند و کمپانی آنها هم صهیونیستی است در ضمن این خانم در مورد کرانه باختری صحبت میکنه نه مابقی فلسطین اشغالی در ضمن یعنی تا به حال اینو نمیدونست حالا فهمیده بابا یه خورده از حالت جوزدگی خارج بشید
  • mohsen ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    بابا شما می گفتید که این شرکت های هالیوودی همش وابسته ان و در جهت منافع صهیونیست ها کار می کنند . پس چی شد؟
  • سعید ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    1 0
    اشتباه نکنید صهیونیست‌ها تا به حال با تبلیغات گسترده‌ای که در رسانه‌های دنیا انجام می‌دهند خود را مظلوم‌ترین قوم معرفی می‌کنند به همین دلیل خود طرفداران صهیونیست‌ها هم این را باور داشتند ولی حالا به مرور وضعیت مشخص می‌شود و دم خروس دیده می‌شود و خود اینها هم متوجه می‌شوند تمام این تبلیغات دروغ بوده این یک حقیقت است کشور انگلیس که بزرگترین حامی و به وجود آورنده اسراییل است امروز می‌بینیم بزرگترین تظاهرات در دفاع از مردم غزه برپا می‌شود همه این قضایا نشان از این می‌دهد که سحر نزدیک است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس