سخنگوی کاخ سفید، بامداد چهارشنبه، توقیف دو قایق آمریکایی که وارد آبهای سرزمینی ایران شده بودند را اقدامی «تحریک‌آمیز» توصیف کرد.

به گزارش مشرق، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، بازداشت ده نظامی آمریکایی در خلیج فارس، را اقدامی «تحریک‌آمیز» خواند.

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد گفت به دلیل همین اقدامات «تحریک‌آمیز» است که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را در اولویت خود قرار داده است.

ارنست گفت کاخ سفید اطمینان حاصل کرده که به زودی به قایق‌های آمریکایی اجازه داده خواهد شد سفرشان را ادامه بدهند

سپاه پاسداران ١٠ نفر نظامی آمریکایی را که با دو فروند قایق به صورت غیر مجاز وارد آب‌های ایران در خلیج فارس شده بودند بازداشت کرد.

بنا بر اطلاعات رسیده به خبرنگار فارس، هرکدام از قایق های امریکایی مجهز به 3 مسلسل کالیبر 50 (یکی در جلوی شناور و دو تا در طرفین) است.

این دو شناور که به صورت غیرقانونی وارد ابهای ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، حدود ٢ کیلومتر در آبهای کشورمان گشت زنی کردند که این اطلاعات برروی دستگاه جی پی اس آنها نیز ثبت بوده و هم اکنون در اختیار سپاه پاسداران است.

از ۱۰ نظامی دستگیرشده، ۹ نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند. آن‌ها در شناورهای خود سلاح‌های نیمه سنگین همراه داشتند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اردوغان هواپیمای روسی رو که معلوم نبود اصلا وارد ترکیه شده یا نه رو تو خاک سوریه هدف قرار داد و شما حمایت کردید ای کاش بچه های سپاه میزدن این قایقارو میپوکوندن تا قدر نعمت بدونید
  • میم ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    عجب رویی دارن اینا. بدون اجازه وارد آبهای ایران شدن و بجای عذرخواهی دارن الواتی هم میکنن. آخه کوچول بفهم طرفت کیه. این سپاهه نه ... دو کلمه حرف اضافی بزنین، دیگه رنگ سربازاتون رو تا سالها نمیبینین. برید براشون وکیل بگیرین. (((((دوست عزیز بازم میخوای نظر منو سانسور کنی؟ چقدر نظر بدم و ... هیچی))))
  • ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    مثلاً تحريك بشين چه غلطي مي خوايين بكنين؟ شماها شيطانين بزرگ هيچ غلطي نمي تونيد بكنيد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس