کد خبر 522267
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۷

مجلس کویت درخواست دولت این امیرنشین نفت خیز حوزه خلیج فارس را برای افزودن 10 میلیارد دلار دیگر به هزینه نظامی کشور طی ده سال آینده با اجماع به تصویب رساند.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری فرانسه از کویت، ' شیخ خالد جراح الصباح ' وزیر دفاع کویت گفت : این مبلغ که قرار است در صندوق ویژه ای خارج از بودجه قرار گیرد برای خرید جت های جنگنده ، تانک و سامانه های پدافند هوایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت .
شیخ خالد روز چهارشنبه گفت : اکنون زمان نوسازی سلاح های ارتش فرارسیده است چرا که جنگ افزارهای موجود بیش از دو دهه پیش خریداری شده اند.
صندوق ذخایر ارزی کشور تامین کننده این هزینه دفاعی خواهد بود. دولت کویت پیشتر دو برابر این مبلغ را درخواست کرده بود ولی سپس در زمینه 10 میلیارد دلار با قول افزایش میزان هزینه نظامی در چارچوب بودجه سالانه در صورت نیاز و با توجه به شرایط و وضعیت مالی به توافق رسید.
کویت در صدد تقویت قدرت نظامی خود در بحبوحه افزایش نگرانی های امنیتی در منطقه بویژه از سوی داعش است. این امیر نشین عضو ائتلاف تحت رهبری امریکا علیه داعش و همچنین ائتلاف تحت رهبری عربستان علیه یمن است.
دولت کویت آمار مشخصی در مورد بودجه دفاعی خود انتشار نمی دهد. در گزارش های اخیر این کشور از معامله با شرکت های تسلیحاتی بزرگ خبر داده شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس