کد خبر 522156
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

محققان دانشگاه بین‌المللی تایوان اپلیکیشن جدیدی به نام «مترجم گریه نوزاد» طراحی کرده‌اند که به والدین برای درک علت گریه نوزاد کمک می‌کند.

به گزارش مشرق، یکی از مشکلات اکثر مادران و خانواده‌ها گریه متوالی نوزاد و عدم درک صحیح از علت این بی‌تابی نوزادانشان است. نرم‌افزار Baby Translate امکان ترجمه گریه‌های نوزادان را خواهید داشت. برای استفاده از این اپلیکیشن کافی است گوشی همراه خود را در نزدیک دهان نوزاد خود قرار دهید تا بتواند گریه‌های او را ترجمه کند.

طراحی این نرم‌افزار توسط تیمی از دانشگاه بین‌المللی تایوان انجام شده که قادر است چهار نوع گریه نوزاد را از هم تشخیص می‌دهد؛ یعنی گریه خواب‌آلودگی، گرسنگی، درد داشتن و خیس بودن است. این نرم‌افزار برای ترجمه احتیاج به اینترنت دارد.

طراحان این برنامه مدعی‌اند مترجم گریه‌ها قادر است از طریق ضبط صدای گریه نوزاد و مقایسه آن با اطلاعات موجود در پایگاه داده‌اش، 4 نوع گریه نوزاد را از هم تشخیص دهد. برای شناسایی نوع گریه، والدین باید برای حداقل 10 ثانیه صدای گریه نوزاد را ضبط کنند. بقیه کارها را برنامه مترجم گریه‌ها انجام خواهد داد و پس از مقایسه و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نتیجه را بر روی صفحه‌ گوشی نمایش می‌دهد.

طراحی این برنامه پس از ضبط و جمع‌آوری صدای گریه بسیاری از نوزادان انجام شد. درواقع بیمارستانِ دانشگاه ملی تایوان، واحد یونلین، این مجموعه صداها را ظرف 2 سال گذشته جمع‌آوری کرد. تیم تحقیقاتی می‌گوید حدود 200،000 صدای مختلف را از حدود 100 نوزاد تازه متولدشده ضبط و سپس پایگاه داده ای را طراحی کردند.


نرم‌افزار مترجم گریه نوزادان +دانلود

نرم‌افزار مترجم گریه نوزادان +دانلود



نرم‌افزار فوق را برای سیستم‌عامل اندروید از لینک زیر دانلود کنید.

نرم‌افزار مترجم گریه نوزادان +دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس