کد خبر 482922
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

حضور افراد دارای فرزند در شبکه‌های اجتماعی از دو جنبه خود والدین و فرزندان قابل بررسی است که اشاره به چند نکته برای دور ماندن از آسیب‌های احتمالی خالی از لطف نیست.

 به گزارش مشرق، علاوه بر فراگیری رسانه‌های اجتماعی بین گروه‌های مختلف سنی جامعه، در موارد بسیاری نیز دیده می‌شود که والدین به نیابت از فرزندان خود، حضور آنها را در رسانه‌های اجتماعی رقم می‌زنند.

حضور افراد دارای فرزند در شبکه‌های اجتماعی دارای دو وجه والدین و فرزندان است که بررسی چند نکته برای دور ماندن از آسیب‌های احتمالی خالی از لطف نیست.

پروفایل خود را عمومی نکنید

هر کسی حق دارد حریم خصوصی اش را نسبت به سطح استفاده اش از شبکه های اجتماعی تنظیم کند. حریم خصوصی باید طوری تنظیم شود که فقط افرادی که با آنها در ارتباط هستید بتوانند پست هایتان را ببینند. همچنان می توانید حریم خصوصی هر پست را هم جداگانه تنظیم کنید و مراقبت بیشتری نسبت به اینگونه مسائل با فرزندان خود داشته باشید.
 
عکس کودک دیگران را به اشتراک نگذارید

یکی از بزرگترین مشکلات این است که والدین عکسهای گروهی فرزندان را در شبکه های اجتماعی قرار می دهند. والدین حق دارند که بدانند چه کسانی این عکسها را می بینند و زیر آن نظر می گذرانند. اگر هم بخواهند می توانند  این عکسها را دور از شبکه های اجتماعی نگه دارند.

برای کودکان پروفایل نسازید

زمانی که کودکان به سن معقولی رسیدند دلایل زیادی وجود خواهد داشت تا در یک سایت‌های بزرگ و جهانی برای خود پروفایل بسازند.

گذشته از همه مسائل امنیتی، کودکان می توانند در آینده تصمیم بگیرند که داده هایشان را برای گردابهای تبلیغاتی باز بگذارند یا از این داده ها حفاظت کنند.

حمام کردن کودک امری خصوصی است

ممکن است کودک در وان حمام بسیار شیرین به نظر برسد اما این چیزی است که فقط باید در حریم خصوصی خانه بماند. حتی افراد بیماری در دنیا وجود دارند که حاضرند برای دیدن این عکس‌ها پول پرداخت کنند. به عنوان یک فرد بزرگسال ما مسئول زندگی کودکانمان در حریم های خصوصی مان باشیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس