براساس یک پژوهش، بیش از 80 درصد فیلم‌های به نمایش درآمده در دوره گذشته جشنواره فیلم فجر، هیچ ربطی به اولویت‌های نظام ندارند.

به گزارش مشرق، براساس پژوهش انجام شده توسط مرکز مطالعات راهبردی فرهنگی ژرفا، تنها هشت فیلم معادل 18 و شش دهم درصد فیلم‌های سه بخش جشنواره سی و سوم فیلم فجر در سال گذشته به موضوعات اولویت‌دار جمهوری اسلامی از منظر امام‌راحل، رهبر معظم انقلاب و اسناد بالادستی کشور پرداخته‌اند و 81 درصد فیلم‌ها ارتباطی به اولویت‌های نظام اسلامی نداشتند. این روند متاسفانه در جشنواره‌های پیشین نیز تکرار شده است و اخبار و شنیده‌ها از هیئت داوران حکایت از آن دارد که این روند در جشنواره امسال نیز ادامه دارد.

صالح اسکندری، رئیس مرکز مذکور با اعلام مطلب فوق افزود: با اینکه اغلب فیلم سازان مورد حمایت معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و یا با دستگاه‌ها و نهادهای کشوری و لشگری به صورت مشارکتی اقدام به تولید فیلم می‌کنند ولی متاسفانه بیش از 80 درصد خروجی سینمای ایران ارتباطی به اولویت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد.

وی ادامه داد: بیشترین حجم مشکلات در فیلم‌های جشنواره فجر سال گذشته  در بخش حجاب و عفاف و پس از آن در بخش سبک زندگی بوده است. به گونه‌ای که از مجموع 43 فیلم مورد بررسی در این پژوهش 36 فیلم در زمینه حجاب و عفاف و 34 فیلم در زمینه سبک زندگی، حداقل یکی از شاخص‌ها را نقض کرده بودند.

براساس گزارش فارس، رئیس مرکز مطالعات فرهنگی و آینده پژوهی ژرفا با تشریح مولفه‌های دینی و اعتقادی در این ارزیابی گفت: 25 فیلم، معادل 58 و یک دهم درصد فیلم‌های سه بخش جشنواره فجر حداقل در یک شاخص دینی و اعتقادی مشکل  داشته‌اند. حدود 40 درصد فیلم‌های مورد بررسی جشنواره، فضای سکولار داشته‌اند و هیچ نماد و یا پیام دینی در آنها وجود نداشت.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس