کد خبر 521539
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

اینکه پیشنهاد اصلاح اساسنامه را چه کسانی مطرح کردند و مخالفت‌ها با تصویب آن چه از سوی وزارت ورزش و چه از سوی منتقدان ناشی از چیست، مسئله‌ای است که فردا مجمع عمومی فدراسیون فوتبال با آن روبه‌رو خواهد بود.

به گزارش مشرق، طبق بند 2 ماده 30 اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال، هر گونه پیشنهاد برای اصلاح در اساسنامه باید توسط اعضای فدراسیون یا هیات رییسه به صورت کتبی با ارائه توضیحات در مورد آن برای دبیرکل فدراسیون ارسال شود. پیشنهاد اصلاح اساسنامه زمانی معتبر خواهد بود که حداقل 10 نفر دیگر از اعضا از آن حمایت کرده و تایید خود را به صورت کتبی اعلام کند.

حدود سه ماه قبل هیات رییسه فدراسیون فوتبال پیشنهاد اصلاح اساسنامه را مطرح می‌کند اما این روند برای تکمیل فرآیند حداقل نیازمند تایید حداقل 10 نفر از اعضاست؛ اعضایی که پیشنهاد دهنده اصلاح اساسنامه هم نباشد.

21 نفر تایید کنندگان پیشنهاد اصلاح اساسنامه!
پیگیری‌ها حکایت از این دارد که روسای هیات‌های فوتبالی استان‌های بوشهر، کرمانشاه، کردستان، گیلان، سمنان، آذربایجان غربی، تهران، مرکزی، زنجان، اردبیل، همدان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، البرز،‌ قزوین، گلستان، کیش، سیستان و بلوچستان، ایلام، یزد و هرمزگان 21 استانی هستند که پیشنهاد اصلاح اساسنامه را تایید کرده‌اند.

این تاییدیه که در اختیار دبیرکل فدراسیون فوتبال قرار گرفته جهت طرح اصلاحات پیشنهادی و به منظور تصویب‌خواهی در مجمع عمومی اعلام شده است.

مجمع کنونی فدراسیون فوتبال از 75 نفر تشکیل شده، اما جای سوال است که چرا همه این تایید کنندگان اعضای هیات‌های فوتبال استان‌ها هستند، در حالی که مجمع از افراد مختلف در سمت‌های متفاوت دیگری هم تشکیل شده است.

این بار، اعمال وارونه قدرت
تصویب اساسنامه اصلاحی نیازمند اکثریت مطلق (1+50 درصد) اعضای دارای حق رای مجمع در جلسه حاضر است بنابراین حتی اگر اعضای ارشد این مجمع (وزیر ورزش و معاونش) مخالف تصویب اساسنامه اصلاحی در زمان حاضر یا به لحاظ محتوایی باشند اعمال قدرت در اختیار اکثریت مجمع است و کاری از دست افراد مخالف حتی اگر در راس هم باشند برنمی‌آید.

اظهارات تند روز گذشته معاون قهرمانی وزیر ورزش و جوانان حاکی از آن است که بدنه وزارتخانه مخالف تصویب اساسنامه پیشنهادی آن هم در زمان حاضر است؛ مخالفتی که با توجه به اظهارات سجادی نشان می‌دهد نه تنها جای ایراد به اساسنامه از لحاظ زمان تصویب وارد است که اشکالات زیادی را به لحاظ محتوایی به لحاظ اساسنامه‌ای وارد دانسته‌اند.

معاون وزیر ضمن وارد دانستن ایراد شائبه نسبت به زمان تصویب این اساسنامه می‌گوید: "چرا در سالی که انتخابات برگزار می‌شود و حدود 40 روز تا انتخابات مانده، اساسنامه را تغییر می‌دهند؟ چرا برخی مفاد اساسنامه به نوعی تغییر کرده تا لباس به اندازه قواره خودمان باشد؟ باید طوری اساسنامه را درست کنیم که حداقل برای 20 سال باشد، چرا این کار را می‌کنیم؟ مگر قرار است چقدر ریاست کنیم؟

فردای پیش‌بینی نشده مجمع
مجمع سالانه فدراسیون فوتبال فردا روز حیاتی و احتمالا پرخبری را پشت سر می‌گذارد؛ روزی که باید نشست و دید قدرت فدراسیون فوتبال و متحدانش بر موضع اعضای مخالف تصویب اساسنامه پیشنهادی خواهد چربید یا خیر؟ یا اینکه باید منتظر بمانیم و ببینیم که مخالفان تصویب ورق سرنوشت‌ساز بازی را با کلام تیزشان برمی‌گردانند؟
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس