کد خبر 520567
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸

حسن قاضی زاده هاشمی در سفرش به جنوب لبنان چشم کودک ۳ ساله را عمل کرد.

به گزارش مشرق، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت دولت یازدهم با انتشار تصویری از خودش در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:

در سفر لبنان از بیمارستان شیخ راغب حرب در منطقه نبطیه (جنوب لبنان) بازدید کردم. بیمارستانی متعلق به هلال احمر با فضایی آرام، حاصل روابط دلنشین انسانی و حضور پزشکانی دلسوز که جمعی از ایشان در دانشگاه‌های ایران تحصیل کرده بودند.

هنگام گفت‌وگو با همکاران، صحبت از کودکی سه ساله شد. مشکل بینایی داشت، یک چشمش عمل شده و آن روز برای عمل چشم دوم بستری شده بود. یکی از پزشکان پیشنهاد داد حالا که این‌جا هستید، عمل جراحی این کودک با شما. روز جمعه بود و به یاد جمعه‌هایی که به اتاق عمل می‌روم، مشتاقانه پذیرفتم.


جراحی وزیر بهداشت در لبنان +عکس

پیشنهاد دوم هم انجام یک عمل کاتاراکت بود که ابتدا انجام شد. درحقیقت آنها می‌خواستند از نزدیک روش‌های جراحی در ایران را مشاهده کنند. به بالین کودک رفتم؛ نامش " آیه حسن فرهات" بود؛ هنگامی که با میکروسکوپ وضعیت چشمش را بررسی کردم، متوجه شدم نه تنها احتیاجی به عمل ندارد، بلکه اگر عمل انجام شود، چشم کودک دچار تنبلی شده و تطابقش را نیز از دست می‌دهد.

خدای مهربان را سپاس گفتم و احساس کردم آمدنم به این بیمارستان، آن هم در شرایط فعلی جنوب لبنان، بی حکمت نبوده است.

لحظه لحظه این دیدار پر بود از اشتیاق پزشکان جوان برای آموختن روش‌های جدید و آشنا شدن با تجربیات پزشکان ایرانی. هنگام خداحافظی به آنها قول دادم زمینه آموزش و حضورشان در ایران برای خدمت به مردم مظلوم لبنان را فراهم خواهم کرد.

جنوب لبنان را با این آرزو ترک کردم که پیش بینی امام خمینی (ره) در مورد دشمنان این مردم مظلوم هر چه زودتر محقق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • محمد ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    باسلام چقدر اين انسانيت زيباست اي كاش به دور از جريان بازي از اين مردتجليل شود
  • شهريار ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    زنده باد دكتر هاشمي . تحصيلات دكترا و اعتبار در سطح وزرات هم باعث نشد مسئوليت پذيري را دون شان خود بدانيد . تعهد شما همواره برايم ستودني است.
  • مهدی اسدی ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    سلام علیکم : درود و سلام بر پروفسور هاشمی فوق تخصص چشم . آری ارزمندگان دفاع مقدس هرکجا که باشند بحمدالله منشا خیر و بر کت هستند . خداوند توفیق روز افزون به ایشان و همه پزشکان مسلمان و نیکو کار عنایت فرماید . به نظرم یکی از بهترین شیوه های صدور انقلاب اسلامی این کارهای پزشکی است ؛ بخصوص انتقال تجربیات پزشکی به پزشکان لبنانی .
  • ایرانی ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    درود بر غیرتت ای ایرانی ولایتمدار
  • yas par par ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    بدون شک بهترین وزیر اقای روحانی هستن
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    خداوند حفظش کند
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    چقدر ساده ای شما محمد آقا وضعیت آموزش تو وزارتخانه ایشون اینقدر داغون هستش که بعد از 6 ماه هنوز نتونستند تکلیف چند موضوع ساده و مشخص علمی رو که مربوط به یکی از گروههای تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی .... هستش روشن کنند. اگر دوستان سایت مشرق نیوز تمایل داشتند میتونم این ادعا رو با مستندات دقیق علمی در اختیارشون بزارم.
  • ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    از جنبه ضریب هوشی و درامد سرانه خیلی از ما جلوتر و بیشتر و بالاتر در لیستهای جهانی اند. انها در حد قشر مرفه است و عمدتا خودروی چهارستاره اروپا دارند بدون اینکه وام خودرو بگیرند.
  • ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    رک بگم در کشور ما مدیر عمل گرا و کارکن کم داریم مدیری که روحیات انقلابی داشته باشه مدیری که پاسخ گو باشه نه اینکه بیاد رو آنتن شبکه تلویزیون با هزار روش وقت بسوزونه اخرشم جواب نده من دو نفر مدیر خوب دیدم آقای قالیباف و همین آقای دکتر هاشمی ، کارای این دو نفر رو با چشممون می بینیم حرفشون حرفه .
  • ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    از جنبه ضریب هوشی و درامد سرانه خیلی از ما جلوتر و بیشتر و بالاتر در لیستهای جهانی اند. بدبخت انها در حد قشر مرفه است و عمدتا خودروی چهارستاره اروپا دارند بدون اینکه وام خودرو بگیرند.
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    ناشناس واقعا ناشناسی! بهتر بگم نا آشنا! مرفه! درامد عامه مردم لبنان زیر 800 دلاره و هزینه های زندگی بالای 1500 دلار. یعنی درامد کمتر از 1500 دلار نه تنها زیر خط فقره بلکه اب و برق هم نداره. اون ماشین شاسی بلند که می بینی دست دومه و عموما هم با وام. وام خودرو در لبنان راحت می دهند. خیلی از لبنانی ها حاضرند زندگی خود را با شما عوض کنند. اما شما قدر نشناسید. از رفاه و امکانات ایران به هیچ چیز قانع نیستید و میخواهید زندگی آمریکایی داشته باشید! درحالی که نه به اندازه آمریکایی جون می کنید نه کار می کنید. فقط کلاه گذاشتن سر هموطنت و غر زدن. همین. نصیحت برادرانه بهت میکنم: آسمون خدا همه جا یه رنگه. مرغ همسایه رو غاز نبین. لبنانی ها ارزوی زندگی در ایران رو دارند.
  • احمد ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    اگر این بیمار در ایران بود مورد عمل جراحی قرار نمی گرفت؟ مگه میشه از پول گذشت
  • افسر جنگ نرم ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    ای کاش تمام وزیران دولت متخصصان حوزه وزارتشان میبودند مثه دکتر هاشمی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس