محققان دانشگاه صنعتی شریف موفق به ایجاد زیرساختی برای تست انواع موتورهای توربینی شدند.

به گزارش مشرق، مصطفی قربان حسینی، یکی از محققان این طرح و برگزیده هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی  با بیان اینکه دستگاه تست انژکتورهای محوری و دورانی، از ابزارهایی برای تست موتورهای توربینی هستند،گفت: ما توانستیم این ابزار ها را برای اولین بار در ایران به سیستم اپتیکی مجهز کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از این روش بسیار هزینه بر است، اظهار داشت: ما موفق شدیم که سیستم اپتیکی را توسعه بدهیم تا بدین واسطه بتوان بهینه سازی موتورهای توربینی را امکان پذیر ساخت.

به گفته قربان حسینی، اقدامی که در راستای توسعه زیر ساخت موتورهای توربینی فراهم کرده ایم مورد تایید ایران خودرو و صنعت هوافضای کشور است.

وی با بیان اینکه روش اپتیکی روش شناخته شده و هزینه بر است، اظهار داشت: با ایجاد زیر ساخت تست موتورهای توربینی، شناسایی و ارزیابی آنها با هزینه کمتری انجام میگیرد.

این محقق با بیان اینکه در واقع دانش طراحی و بستر اموزش انژکتور های اسلینگر، محوری و مشعل شعله مسطح توسعه داده شده است، عنوان کرد: در موتور های توربینی، انژکتور وجود دارد که شناسایی انژکتورهای مختلفی که  وجود دارد میسر می شود.

وی ادامه داد: اسپری یکنواخت و تولید قطرات بسیار ریز در جریان سوخت حاصل از چرخش موتور از مشخصات انژکتور ها ( انژکتورهای اسلینگر) است که احتراق را یکنواخت و پایدار می کند.

قربان حسینی افزود: به دلیل فناوری بالای ساخت، قطعات دوار فرکانس بالای این انژکتورها، زیر ساخت تحقیقاتی آنها محقق شده است.

وی با بیان اینکه همچنین در این طرح، دستگاه ازمایش انژکتور های محوری نیز مطرح شده است، گفت: در این دستگاه انژکتورهای متدول صنعتی (راکتی، توربینی) نصب و مشخصات آنها از جمله طول شکست، زاویه پاشش، طول موج و قطر، سرعت و جهت حرکت قطرات مشخص می شود.

به گزارش مهر، این طرح با عنوان « طراحی و ساخت  انژکتورهای اسلینگر و ایجاد زیر ساخت هایی برای تست موتور های توربینی » رتبه دوم پژوهش های کاربردی در هفدهمین جشنواره خوارزمی را کسب کرده است. این طرح توسط مصطفی قربان حسینی و سجاد رضایت در دانشگاه صنعتی شریف انجام گرفته است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    کی به یاری خدا ایران سازنده موتور جت میشه ؟؟؟؟
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    وقتی اراده کنه.
  • هادی مشگان ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    وقتی اورانیوم غنی شده مان را دادیم ای کاش به جایش تکنولوژی های مورد نیاز مان را وارد میکردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس