ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران با حضور و مشارکت شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی و همچنین مشارکت وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌های مرتبط از 4 تا 6 آذرماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردها، پیشرفت‌ها، تجهیزات، صنایع و قطعات مختلف صنایع هوایی واحدهای تولیدی، تجاری و تحقیقاتی داخلی و شرکت‌های خارجی ارائه و به نمایش گذاشته می‌شود.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران در شش بخش تعمیر، نگهداری و اورهال هواپیما، الکترونیک، اویونیک، مخابرات و رادار، صنایع هوایی بدون سرنشین، هوانوردی عمومی و هواپیماهای سرنشین‌دار، آموزش، استانداردسازی و مهندسی مشاور، خدمات فنی و قطعه سازی (زنجیره تامین هوا فضا) و فضایی و هوافضا برگزار می‌شود.

در بخش نرم‌افزاری انواع سیستم عامل‌ها، کسب اطلاعات نمایشگاه از طریق نرم‌افزار، دریافت نرم‌افزار از طریق wifi ، ذخیره اطلاعات در تلفن همراه، امکان مسیریابی از طریق برنامه‌های نرم‌افزاری ارائه می‌شود.

در این نمایشگاه علاوه بر بخش‌های نرم‌افزاری، بخش‌های سخت‌افزاری نیز تولیدات و صنایع خود از جمله هواپیماهای سبک و فوق سبک، انواع بالگردها، ماهواره‌برها و قطعات مربوط به موتور هواپیماها و موشک‌ها، سازه‌های پرنده، قطعات فلزی و غیر فلزی، تجهیزات هوایی و فرودگاهی، ابزارآلات خاص هوایی، سامانه‌های الکترونیکی، اویونیکی، مخابراتی و راداری، بدنه و غیره ارائه می‌شود.

بر اساس این گزارش، تاکنون حضور یکصد و 14 شرکت داخلی و خارجی در ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران قطعی شده است و در کنار شرکت‌های داخلی تاکنون حضور شرکت‌هایی از کشورهای آلمان، انگلستان، بلژیک، ترکیه، فرانسه، روسیه، چین، ایتالیا و اردن هم نهایی شده و پیش بینی می‌شود در روزهای آینده علاوه بر افزایش شرکت‌های خارجی، با ورود سازمان صنایع هوایی کشور، تعداد شرکت‌های داخلی نیز افزایش یابد.

در ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران که با همکاری ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و در راستای فرهنگ سازی و ترویج حوزه دانش بنیان هوایی و هوانوردی عمومی برگزار می‌شود، علاوه بر نمایش توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی کشور، برخی از شرکت‌های هوایی، نشریات و مجلات تخصصی، ماکت و مدل‌های خود در حوزه صنایع هوایی را ارائه می‌کنند.

در بخش نمایش هوایی و پروازها نیز هواپیماهای سبک و فوق سبک، آبپاش، دو زیست، جایرو و هلی کوپتر حضور دارند.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران به همت اتحادیه صنایع هوایی و فضایی کشور و با حمایت و همکاری سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امورخارجه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز همکاری‌های فناوری ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، سازمان صنایع هوا فضا، سازمان فرودگاه‌ها، سازمان صنایع هوایی، قرارگاه ثارالله تهران، ارتش، سپاه پاسداران و دیگر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط برگزار می‌شود.

ارائه توانمندی‌های صنایع هوایی، هوانوردی و هوا فضایی جمهوری اسلامی ایران و معرفی آخرین دستاوردها و فناوری‌های مربوط در سطح بین‌المللی، آشنایی شرکت‌های داخلی با پیشرفت‌های روز صنعت هوایی دیگر کشورها، جلب حمایت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، توجه به زیرساخت‌ها، توجه به قوانین به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هوایی با توجه ویژه به رشد بخش خصوصی، طراحی برنامه‌هایی برای معرفی مزایای پروازهای عبوری از آسمان ایران و تبدیل شدن به هاب منطقه، جذب شرکت‌های معتبر خارجی از سایر نقاط جهان به منظور استفاده متقابل از توانمندی‌های ایران و دیگر کشورها، جهت گیری برای مردمی کردن هوانوردی عمومی و حمایت از رسانه‌های هوایی کشور از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه است.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاع از برگزاری این نمایشگاه به سایت www.tehranairshow.com مراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های44674491،44674429 تماس بگیرند.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناصر ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    امسال قرار بود مثلا جناب منطقی به وعده اش عمل کنه و اون موتورهای توربوفن و توربوجت ملی رو که سه سال پیش قرار بود بیاره داخل نمایشگاه!..
  • حسین ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    که آقای منطقی هم رفت...
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    جای jf-17 برادر پاکستان خالی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس