کد خبر 498413
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

محققان دانشگاه صنعتی شریف موفق شدند پهپادی عمودپرواز طراحی کنند که قابلیت پرواز تمام خودکار خارج از دید خلبان در محیط‌های مختلف را دارد.

به گزارش مشرق، پهپاد عمود پرواز هدهد3 از سوی محققان دانشگاه صنعتی شریف طراحی و ساخته شد، این پهپاد در نمایشگاه دستاوردهای خانواده شریف که هفته گذشته در این دانشگاه دایر بود به نمایش گذاشته شد.

این پهپاد دارای یک دوربین با درجه 3 آزادی است و می‌تواند تا 53 دقیقه پرواز کند، همچنین قابلیت حمل 3 کیلوگرم بار را دارد.

این پهپاد عمودپرواز یک مولتی روتور بدون سرنشین الکتریکی است که دارای کاربری بسیار آسانی است و با قابلیت برخاست و فرود عمودی قادر است بدون نیاز به باند حتی از روی دست،‌ عملیات انجام دهد.

این پهپاد دارای یک دیده‌بان برای تصویربرداری است و یک ارابه فرود بازشو دارد که با بازشدن این ارابه در زمان گردش دوربین،‌ برای تصویر مزاحمتی ایجاد نمی‌شود.

همچنین این پهپاد می‌تواند حتی در صورت از دست دادن یک موتور به پرواز ایمن ادامه دهد.

این پهپاد یک مولتی روتور کم‌صدا با مداومت پرواز بالا است که به سرعت آماده پرواز شده و به آسانی در مأموریت‌ها از سوی یک نفر حمل می‌شود.

تعمیر پذیری آسان و ایمن در جعبه حمل به همراه تمام تجهیزات مورد نیاز عملیات، استحکام، توانمندی و پرواز در محیط‌هایی مانند گردوغبار و باران سبک،‌ کاهش حجم پرنده با جمع‌شدن بازوها و امکان پرواز در محیط‌های متنوع مانند روز، شب،‌ خشکی و دریا از قابلیت‌های این پهپاد است.

از دیگر قابلیت‌های این پهپاد می‌توان به ارسال همزمان اطلاعات پرواز به ایستگاه زمینی،‌ بازگشت به خانه در شرایط اضطراری،‌ قابلیت فرود تمام اتوماتیک و قابلیت پرواز تمام اتوماتیک خارج از دید خلبان اشاره کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نصیر ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    در هیچ کشور صنعتی دنیا داخل دانشگاه نه پهپاد ساز شدن نه هواپیما ساز نه فضایی نه هسته ای نه قدرت صنعتی نه اقتصادی الان در ژاپن یه خودرو ساز میاد یه خودروی فوق پیشرفته رو بخش تحقیق و توسعه اون رونمایی می کنه ولی در ایران به دانشگاه می گن شما بیا صنعت خودروی ایران رو متحول کن!....در حالی که اون کسی که باید دنبال ارتقا و تکنولوژی باشه در به در دنبال چینی ها هندی ها فرانسوی ها آلمانی ها برای خریدن حق لایسنس تولید یه خودروی دو دهه پیشش هست برای مونتاژ در داخل آنهم سر هر خودرویی 5 تا بیست میلیون بده به شریک خارجی تمام این پروژه های دانشگاهی هم فقط میشه رزومه کاری دانشجویان برای بورسیه شدن در خارج و جذب دانشگاه ها و مراکز صنعتی غربی شرقی و حتی برخی کشورهای همسایه شدن وگرنه باور کنید اکثرشون بدون رزومه در بحرین هم نمی تونن استخدام بشن!.. بعد مسئولین ما میان عزا می گیرن ای وای چرا این همه نخبه و متخصص و نیروی کار داره از کشور خارج میشه.......
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    مشخصات بسیار جالب توجه ای داره ماشااله، قطعا باید مورد حمایت وتوجه وزارت دفاع و...قرار بگیره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس