تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه به یک بسیج مستضعفین در سطح جهان نیاز داریم گفت: اهمیت نامه رهبری این است که مسیر جدیدی برای جوامع غرب تعریف می‌کند.

به گزارش مشرق،فواد ایزدی استاد دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در همایش بررسی ابعاد نامه دوم رهبری خطاب به جوانان غربی که در پژوهشگاه مطالعات جهان برگزار شد گفت: در این نامه رهبری گوشزد می‌کند که تهدید صهیونیست بزرگترین تهدید امروز بشر است. در هر دو نامه تروریسم به عنوان یک درد مشترک وجود دارد.

ایزدی ادامه داد: اهمیت نامه رهبری در این است که مسیر جدیدی را برای جوامع غربی تعریف می‌کند تروریست‌های غربی سوری امروز دقیقا همان کاری را انجام می‌دهند که در عراق و سوریه کردند آنها به اقدامات تروریستی در کشور خود نیز دست می‌زنند دولت‌های غربی به جای تغییر در سیاست خود در مورد بحران سوریه در مسیر اسلام هراسی خود از این تروریست‌ها حمایت کردند و امروز آنها دامن این دولت‌ها را گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: متأسفانه نامه رهبری به علت کم کاری نهادهای مربوط به خوبی ترجمه و ابلاغ نشده است این نامه ثابت کرد که نهادهای مربوط کارآمد نیستند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: برای ترمیم وضعیت فعلی جهان شناخت افراد اولین قدم است ما در این حوزه در کشور مشکل داریم ما باید شناخت خود را یکسان کنیم، ما باید همانطور که عراق و لبنان، سوریه و کشورهای همجوار خود را می‌شناسیم آمریکا، اروپا و کشورهای دور دست را نیز با توجه به همه جوانب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آنها بشناسیم ما هم اکنون در سطح پایینی از شناخت قرار داریم و در خوش‌بینانه‌ترین حالت یک به هزار افراد پیرامون خود را می‌شناسیم.

ایزدی با اشاره به صنعت ترجمه پس از انقلاب ادامه داد: در سال های پس از انقلاب چیزی حدود 4 هزار کتاب در زمینه‌های مختلف ترجمه کرده‌ایم که 99 درصد این ترجمه‌ها بسیار ضعیف بوده است. نامه نخست رهبری نیز به درستی ترجمه نشده است در نامه دوم رهبری در مورد داعش سخن می‌گویند که در ترجمه آمده است ایجاد و حمایت در حالی که اصل گفته رهبری ایجاد یا حمایت بوده است.
قدم دوم ما بعد از شناخت تولید محتوای لازم و ارتباط گیری با مخاطب است نامه رهبری به غربی‌ها فراتر از یک دیپلماسی عمومی است. شناسایی طرف مقابل و ایجاد شبکه‌های انسانی در کشور هدف از راهکارهای بسیار مؤثر برای تأثیرگذاری است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر به همه نکات دقت شود قطعا نامه سوم رهبری بازخورد بیشتر و بهتری خواهد داشت امروز در همه جای دنیا کمپین‌هایی وجود دارد که موجودیت اسرائیل را محکوم می‌کند رسانه‌های سنتی غرب نیز از جمله بی بی سی و سی ان ان در مسیر حمایت از اسرائیل قدم برمی‌دارند و به جای پوشش خبری درست به مخاطب خود فیلم نشان می‌دهند که ما باید به وسیله رسانه این حربه آنها را از کار بیاندازیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس