محاصره «فوعه» و «کفریا» در حالی وارد دهمین ماه شده است که تروریست‌ها با حملات خود ۶۰۰ نفر از شیعیان این مناطق را به شهادت رسانده‌اند و همچنان مانع ورود کمک‌های غذایی به آن می‌شوند.

به گزارش مشرق، پس از اینکه گروه‌های تروریستی شهر «ادلب» سوریه را محاصره کردند در اواخر ماه مارس سال 2015 بود که شهرک‌های شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» در ریف شمال شرق این استان کاملا محاصره شد.

 این محاصره با بمباران انواع خمپاره در اندازه‌های مختلف همراه بود. لذا مواد غذایی و دارویی از بین رفت و گروه‌های تروریستی به ویژه «جیش الفتح» به صورت عمدی و حساب شده مردم این شهرک‌ را گرسنه نگه می‌داشتند.

بنا بر این گزارش، بر اثر بمباران گروه‌های تروریستی، زیرساخت‌های و مراکز عمومی این دو شهرک از بین رفت. تنها منبع آب فوعه و کفریا نیز بمباران شد و سیستم برق و محصولات کشاورزی نیز هدف قرار گرفت.

محاصره و گرسنه نگه داشتن با آغاز حملات گسترده و پیاپی همراه بود که بر اثر آن صدها زن، کودک و پیرمرد شهید و صدها نفر زخمی و معلول شدند. این افراد به دلیل کمبود تجهیزات بدون استفاده از داروی بیهوشی معالجه شده و می‌شوند.

بنا بر این گزاش، بیش از 600 شهید از جمله زنان، کودکان و افراد سالخورده ما حصل درگیری و محاصره‌ای است که بر این دو شهرک تحمیل شده است. بمباران بی‌امان تروریست‌ها چیزی در پی نداشت به جز خسارات بسیار در مناطق مسکونی، شیوع بیماری‌های واگیردار، اسهال نوزادان و نبود دارو برای بیماری‌ها.

 این رنج و درد 25 هزار نفری که در این دو شهرک حضور دارند پایانی ندارد و با وجود اتش‌بس (فوعه-زبدانی) آلام این شیعیان تداوم دارد. هر چند وارد کردن کمک‌های غذایی و دارویی از مشقت این مردم بی‌دفاع اندکی می‌کاهد ولی این کمک‌ها فقط برای چند روز کافی است.

گروه‌های تروریستی اجازه نمی‌دهند که کمک‌های بشردوستانه وارد فوعه و کفریا شود. مسئولان و سرکرده‌های این گروه‌های تروریستی همچنان جیره‌خورهای خود را تحریک می‌کنند که با یورش به این شهرک‌ها شیعیان آن را به آتش بکشند، هر چند که تا کنون نتوانسته‌اند خللی در پایمردی ساکنان ایجاد کنند.

در این میان اما شبکه‌های سعودی و آمریکایی با انتشار تصاویری جعلی مدعی شدند که ساکنان شهرک مضایا در ریف دمشق در حال دست و پنجه‌ نرم کردن با مرگ بر اثر گرسنگی هستند حال آنکه تروریست‌های مسلح کمک‌های غذایی ارسال شده برای این شهرک را در اختیار خود گرفته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس