۱۰۰۰ تروریست، ۲۰ هزار نفر را در ۳ شهرک و روستا در سوریه گروگان‌ گرفته و مانع رسیدن غذا به آنان می‌شوند اما رسانه‌های سعودی - آمریکایی برای تروریست‌ها اشک می‌ریزند و مقصر را حزب‌الله می‌دانند!

به گزارش مشرق، «مضایا» شهرک کوچکی در جنوب شهر «زبدانی» در 45 کیلومتری شمال غرب دمشق است که حدود 1000 تروریست از سه گروه تروریستی، آن را پایگاه خود کرده‌اند.

60 درصد این تروریست‌ها از گروهک «احرار الشام»، 30 درصد از «جبهة النصره» و تقریبا سایر افراد از «ارتش آزاد» (الجیش الحر) هستند.

جمعیت مضایا حدود 16 هزار و 700 نفر بود که حدود هفت هزار آواره نیز در سال گذشته وارد آن شده بودند.

موقعیت مضایا در جنوب غرب سوریه

تابستان گذشته این شهرک پس از محاصره شهر مهم زبدانی، به محاصره ارتش سوریه و حزب‌الله در آمد. پس از خروج زخمی‌های تروریست‌ها از زبدانی که عده اندکی در نقطه‌ای محدود از زبدانی محاصره بودند و هستند، اکنون وضعیت تروریست‌ها در «مضایا» وخیم شده و جیغشان به آسمان رفته است.

تروریست‌ها از رسیدن کمک‌های غذایی به مردم ممانعت می‌کنند تا فشار مردمی بر ارتش سوریه و حزب‌الله بیشتر شود تا بدین صورت محاصره کاهش یابد و این افراد فرار کنند.

شبکه‌های العربیه، الجزیره، سکای‌نیوز، بی‌بی‌سی (BBC)، سی‌.ان.ان (CNN)، سایت ترکیه‌ای «ترک پرس»، روزنامه لبنانی «النهار»، و دهها شبکه و سایت دیگر که سیاست سعودی و آمریکایی دارند، همزمان با انتشار چندین تصویر از افراد لاغر، بیمار و گرسنه، موجی خبری علیه حزب‌الله به راه انداخته‌اند و مدعی شدند که مردم مضایا در حال مرگ هستند و مسبب آن حزب‌الله است که مانع ورود مواد غذایی می‌شود.

این شبکه‌ها اما حرفی از چهار شهرک «فوعه» و کفریا (در ادلب) و «نبل» و «الزهراء» در حلب که هزاران شیعه آن در محاصره تروریست‌های «ائتلاف جیش الفتح» هستند، چیزی نمی‌گویند. چرا مردم فوعه که سه روز پیش هدف حداقل 20 موشک گراد قرار گرفتند، در صدر اخبار این رسانه‌ها قرار نگرفته است؟

حقیقت چیست؟

حقیقت این است که در تاریخ 18 اکتبر گذشته دهها کامیون مواد غدایی و دارویی وارد مضایا، سرغایا و بقین شده است. محموله دهها کامیون برای نیاز چندماه این شهرکهای کوچک که جمعیتشان مجموعا بیش از 23 هزار نفر نیست، کافی است.

اما مشکل این است که مضایا تحت سیطره عناصر مسلح احرار الشام، جبهة النصره و ارتش آزاد است و این شهرک‌ها گروگان این افراد مسلح هستند. مردانی که حاضر به همکاری با این گروه‌ها نشده‌اند، بیشترشان قبلا کشته و ذبح شده‌اند و مردم به کمک‌های غذایی به طور کامل دسترسی ندارند.

خیلی از مردم خواستار خروج از شهرک هستند اما عناصر مسلح مانع خروج افراد می‌شوند. حتی اخیرا مذاکره برای تسلیم شدن 300 فرد مسلح انجام شد اما عناصر مسلح دیگر حتی مانع این کار نیز هستند.

در این راستا، شبکه خبری المنار با پخش گزارشی تصویری نشان داده است که بسیاری از تصاویر افراد گرسنه و لاغری که رسانه‌های سعودی آمریکایی منتشر کرده‌اند، متعلق به این شهرک نیست و آنچه هدف این حمله رسانه‌های و روانی است، تخریب چهره حزب‌الله و ارتش سوریه است تا فشار بر تروریست‌ها کاهش یابد.

یک استدلال

یک سوال باید از گروه‌های مسلح تروریستی در مضایا و شبکه‌های تلویزیونی که برای گرسنه ماندن مردم گریه می‌کنند و اشک تمساح می‌ریزند باید پرسید و قطعا برای آن پاسخی نخواهند داشت.

آن سوال این است که چطور افراد مسلح سرحال و سرزنده با نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله می‌جنگندند اما مردم دچار سوءتغذیه و گرسنگی مفرط هستند؟ یا دروغ می‌گویید، یا خود شما مانع رسیدن کمک‌های غذایی ارسال شده برای مردم هستید.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • پسر ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    درود خداوند بر اهل بیت(ع) و پیروانش لعنت خداوند بر دشمنان اهل بیت(ع)
  • ایرانی اذری ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    مرگ بر ترکیه بوزگوردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس