اعضای هیئت علمی دهمین دوره جشنواره شعر فجر پس از عیادت از استاد حمید سبزواری نخستین جلسه هیئت علمی این دوره را با دستورکار قراردادن انتخاب داوران برگزار کردند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، نخستین جلسه هیئت علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر روز گذشته در بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برگزار شد.

در این جلسه، اسماعیل امینی، دبیر علمی و مهدی قزلی، دبیر اجرایی دهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر حضور داشتند و اعضای هیئت علمی در خصوص روند برگزاری و انتخاب داوران بخش‌های شعر کودک و نوجوان، شعر بزرگسال و درباره شعر به مشورت نشستند.

اعضای هیئت علمی دهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر را حجةالاسلام زکریا اخلاقی، محمدعلی بهمنی، جواد محقق، علیمحمد مودب، حسین آهی، محمدرضا تقی‌دخت، بیوک ملکی و مریم حسینی تشکیل می‌دهند.

پیش از برگزاری جلسه هیئت علمی، تعدادی از اعضا ضمن عیادت از استاد حمید سبزواری، برای پدر شعر انقلاب اسلامی آرزوی سلامتی و بهبود کردند و از وی برای آغاز به کار جشنواره شعر فجر رخصت گرفتند. در این دیدار که به همراهی دکتر سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت ارشاد و همچنین مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان انجام شد، دکتر اسماعیل امینی، شاعر، طنزپرداز، استاد دانشگاه و دبیر علمی دهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر ضمن خوانش یکی از غزل‌های خود برای حمید سبزواری برای پدرِ شعر انقلاب آرزوی سلامتی کرد؛ همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین زکریا اخلاقی نیز با حضور بر بالین حمید سبزواری، یکی از شعرهای خود را برای پیشکسوت شعر انقلاب اسلامی قرائت کرد.

در این دیدار، معاون فرهنگی وزیر ارشاد جویای وضعیت سلامت استاد سبزواری شد. فرزند استاد نیز با تشریح وضعیت وی خاطرنشان کرد: حال استاد سبزواری به نسبت روزهای گذشته بهبودی یافته و ایشان پس از چند روز ضعف و بیماری، امروز توانسته‌اند غذا بخورند. حافظه ایشان نیز بازگشته و در مجموع نسبت به روزهای گذشته وضعیت جسمی بهتری دارند.

گفتنی است دهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر با انتشار فراخوان، کار خود را از هفته گذشته رسما آغاز کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس