امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه حمله به سفارت عربستان اقدامی نادرست بوده است، تاکید کرد: هیچ شخصی نباید به سفارتی که تحت حمایت جمهوری اسلامی است حمله کند.

به گزارش مشرق، آیت الله سید احمد خاتمی شنبه شب در یادواره سرداران و ۳۶۰ شهید شهرستان شهربابک به تبیین شاخص های ارزیابی جوامع، شهرها و کشورها پرداخت و گفت: وجود برخی از این شاخص ها در ایران اسلامی نعمت هایی است که باید شکرگزار آن باشیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: از جمله این شاخص ها می توان به وجود وحدت در کشور اشاره کرد؛ باید توجه داشت که در آستانه برگزاری انتخابات نیز این شاخص مورد توجه ویژه قرار گیرد.

آیت الله خاتمی  خواستار بیان حقیقت از سوی نامزدهای انتخابات و هواداران آنها شد و اظهار کرد: نامزدها باید ضمن حفظ یکپارچگی از تخریب یکدیگر پرهیز کرده و با رعایت اخلاق انتخاباتی به بیان واقعیات و برنامه های خود بپردازند.

جشن سیاسی انتخابات را با بداخلاقی به عزا تبدیل نکنیم

وی انتخابات را یک جشن سیاسی دانست و افزود: نباید اجازه دهیم این جشن با بداخلاقی ها به عزا تبدیل شود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: باید وحدت و انسجام خود را در انتخابات نشان داده و اجازه ندهیم که این عرصه به اختلاف تبدیل شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد که با رعایت قانونمداری دیگر شاهد حوادثی مانند سال ۸۸ نباشیم.

وی با اشاره به اینکه شاخص های ارزیابی جوامع با فرهنگ و نگرش آن جامعه پیوند خورده است، افزود: در جوامع اسلامی براساس آموزه های قرآنی شاخص هایی مانند ایمان، تقوای الهی، خداباوری، خداشناسی، ایثار و فداکاری در نظر گرفته شده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه شهرستان شهربابک ۳۶۰ شهید را تقدیم نظام کرده است، گفت: حضور ۹۰۰ جانباز و ۵۵ آزاده از دیگر افتخارات مردم این دیار بوده و نشان دهنده وجود روحیه ایثار و فداکاری در این شهرستان است.

وی  ادامه داد: امروز روحیه ایثار و فداکاری مردم ایران اسلامی در دنیا زبانزد است و مشاهده می کنیم که مردم یمن نیز با تاسی از روحیه مقاومت ملت ایران در برابر آل سعود که قصد داشت کار یمن را یک هفته ای تمام کنند ایستاده اند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری از بصیرت به عنوان یکی دیگر از ملاک های ارزیابی جوامع نام برد و اظهار کرد: ملت با بصیرت ایران در سال ۸۸ از آزمون فتنه سربلند بیرون آمده و حماسه ۹ دی را خلق کردند.

وی بصیرت را به معنای شناخت دشمن در لایه های مختلف و جدا نشدن از ولایت فقیه دانست و گفت: روز ۱۹ دی سال ۵۶ که مردم با حضور در منازل علما و مراجع اعتراض خود به حکومت برای اهانت به امام خمینی (ره) را اعلام کردند نیز از جمله روزهایی بود که ملت ایران بصیرت خود را نشان دادند.

آیت الله خاتمی دانشمندان و فرهیختگان را از دیگر ملاک های ارزیابی اجتماع ها برشمرد و یادآور شد: باید ضمن تلاش برای حفظ این شاخص ها در جامعه؛ شکرگزار این نعمات الهی نیز باشیم.

ولایت فقیه دلیل اصلی تداوم انقلاب

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای تداوم اسلامیت نظام افزود: در واقع اسلام و مردم سالاری دینی به ایران اسلامی هویت و استقلال بخشیده است که باید سعی کنیم حافظ این نعمت باشیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از ابزارهایی نظیر شبکه های اجتماعی و ماهواره ها عزت، ارزش های اسلامی و کانون خانواده های ما را هدف قرار داده است، گفت: باید در این عرصه ایستادگی کرده و هجمه های دشمنان را نابود کنیم.

وی همچنین به نعمت ولایت فقیه اشاره و تصریح کرد: در ۳۶ سال گذشته ولایت و ولایتمداری حرف نخست در تداوم انقلاب را زده است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به برکت ولایت فقیه از توطئه های دشمنان مصون مانده و اگر نعمت ولایت فقیه نبود این کشور نبود.

حمله به سفارت عربستان نادرست بود

وی با اشاره به اینکه توطئه براندازی نظام توسط دشمنان توهم نیست، افزود: دشمنان با تمام قوا برای این منظور تلاش می کنند و این ما هستیم که باید با بصیرت و هوشیاری این نقشه شوم دشمنان را نقش بر آب کنیم؛ باید هوشیار باشیم و بدانیم که دشمنان از براندازی عبور نکرده اند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه حمله به سفارت عربستان اقدامی غلط و جرم بوده است، تاکید کرد: هیچ کس حق ندارد به سفارتی که تحت حمایت جمهوری اسلامی است حمله کند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: اما ذکر این نکته ضروری است که سفارت عربستان در زمان حمله کاملا خالی بوده سند و مدرک شخصی در آنجا موجود نبوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاهزادگان عربستان به این حقیقت اعتراف کرده است که ایران چنانچه اراده کند می تواند ظرف ۲۴ ساعت به حساب عربستان برسد، افزود: این در حالیست که برخی کشورهای کوچک با حمایت عربستان با ایران قطع ارتباط کرده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره جنایات آل سعود و کشتار انسان های بیگناه، اظهار کرد: در حادثه منا امسال تعداد زیادی از حجاج جان خود را در اثر بی تدبیری آل سعود از دست دادند.

کشتار علمای شیعه و انسان های بیگناه آل سعود را نابود خواهد کرد

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه کشتار علمای شیعه و انسان های بیگناه آل سعود را نابود خواهد کرد، افزود: در واقع عربستان توسط اسرائیل اداره می شود.

وی با اشاره به حضور همیشگی مردم در مناسبت های ملی و مذهبی گفت: این حضور، حمایت و مشارکت مردم از دیگر نعماتی است که باید قدردان آن باشیم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت بوده و پشتوانه نظام به شمار می آید.

امام جمعه موقت تهران هر رای مردم در انتخابات را به معنای رای مجدد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: افراد باید در انتخاب کاندیدای مورد نظر خود نهایت دقت را بکار گرفته و افراد اصلح را برگزینند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه تمامی افراد تایید شده از سوی شورای نگهبان اصلح نیستند، افزود: ولایتمداری، مردمی بودن، پایبندی به قانون، خدمتگذار بودن و... از جمله شاخصه های افراد اصلح است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیین ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    خیلی هم نادرست نبود ، حد اقل جلوی مسکوت ماندن اعدام شیخ نمر در رسانه های جهان رو گرفتیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس