کد خبر 520087
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵

یکی از کارشناسان فناوری اطلاعات عرب‌زبان، درباره‌ی پیچیدگی‌های حمله به وب‌گاه العربیه توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، چندی پیش خبری در رسانه‌ها مبنی بر هک وب‌گاه العربیه توسط گروهی به نام انصار الحجاز، منتشر شد. وب‌گاه العربیه، بزرگ‌ترین خبرگزاری وابسته به عربستان سعودی است که کشورهای حاشیه‌ی خلیج‌فارس نیز از آن حمایت می‌کنند.

به‌تازگی یکی از کارشناسان مراکشی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات به نام «امین رغیب» مدعی شد: حمله به وب‌گاه یادشده، بسیار پیشرفته بوده و گروهی که چنین اقدامی را انجام داده، از توانایی‌های فنی بالایی برخوردار است. وی گفت: «فرآیند خبرنویسی و انتشار اخبار در این پایگاه اینترنتی بسیار ایمن است و هکرها به‌سختی می‌توانند به آن نفوذ کنند. وقتی گروهی بتواند وب‌گاهی مانند العربیه را -که از لحاظ حفاظتی و روش نوشتن اخبار بسیار پیشرفته و ایمن است- هک کند و به آن راه یابد، شایسته است، درباره‌ی هویت چنین گروهی تحقیق شود.»

وی متعهد شد هویت گروه انصار الحجاز را جستجو کند.

امین رغیب کارشناس قانون، وبلاگ نویس و فعال عرصه فناوری اطلاعات از مراکش و دارنده جوایز متعدد بین‌المللی از جمله بهترین وبلاگ نویس عرب در این زمینه است.

در برخی گزارش‌ها آمده است گروه هکری انصار الحجاز، دیدگاه ایران را در خصوص عربستان سعودی را داشتند. در نتیجه احتمال دارد در آینده، حمله به وب‌گاه العربیه به ایرانیان نسبت داده شود.

کارشناسان می‌گویند درگیری ایران و عربستان، به فضای سایبری نیز کشیده شده است.

چه کسانی سایت العربیه را هک کردند؟ +عکس

امین رغیب

منبع: سایبربان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس