کد خبر 519791
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

رسانه‌های آلمانی از شروع مجدد همکاری‌های جاسوسی سازمان اطلاعات امنیت آلمان و آژانس امنیت ملی آمریکا در ایستگاه شنود بحث برانگیز "باد آیبلینگ" آلمان خبر دادند.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، بر اساس گزارش های مطبوعاتی منتشر شده آلمان و آمریکا اختلافات و مناقشات اطلاعاتی بین خود را برطرف کرده و بار دیگر در زمینه نظارت و جاسوسی بر ارتباطات اینترنتی با هم همکاری می‌کنند.

به گزارش روزنامه "زوددویچه سایتونگ و  NDR  و  WDRآلمان سازمان اطلاعات و امنیت آلمان و آژانس امنیت ملی آمریکا بار دیگر همکاری های خود در ایستگاه جاسوسی و نظارت "باد آیبلینگ" در ایالت بایرن را از سر می گیرند.

آمریکا ماه هاست که دلایلی را ارائه می دهد مبنی بر اینکه چرا آدرس های ایمیل معینی در این ایستگاه شنود مورد جاسوسی قرار گرفته است.

سال گذشته مسئله جاسوسی های مشترک آلمان و آمریکا از اروپا از طریق ایستگاه شنود باد آیبلینگ جنجال زیادی به پا کرده و یک مامور تحقیقات ویژه منتخب دولت آلمان در یک گزارش تحقیقاتی آمریکا را در این راستا مورد انتقاد قرار داد.

بر اساس افشاگری هایی که سال گذشته منتشر شد ظاهرا سازمان اطلاعات امنیت آلمان از بسیاری تاسیسات دولتی اروپایی برای آمریکا جاسوسی کرده است که این افشاگری ها به تیرگی همکاری ها و مناسبات اطلاعاتی دو کشور منجر شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس